redakcja@terazgorlice.pl    600-605-588

Kupujesz samochód na firmę? Szukasz najlepszej oferty? Podpowiadamy, na co zwracać uwagę

Na przedsiębiorców czeka sporo ofert związanych z leasingiem samochodu. Przed dokonaniem wyboru, warto przeanalizować nie tylko zapisy umowy leasingowej. Przeoczenie czy zlekceważenie pewnych kwestii może słono kosztować. Podpowiadamy, co nie powinno umknąć twojej uwadze, jeśli decydujesz się na tę opcję.

Leasing samochodu umożliwia przedsiębiorcom utworzenie czy rozbudowanie floty firmowej. W trakcie poszukiwania najlepszej oferty nie powinno zabraknąć analizy potencjalnego leasingodawcy.

Analiza potencjalnego leasingodawcy – to etap, którego nie powinno zabraknąć w poszukiwaniu najlepszej oferty leasingu. Warto zwrócić szczególną uwagę na reputację danej firmy. Selekcję ułatwią informacje o zabezpieczeniu finansowym leasingodawcy.

Przydatne okazuje się też sprawdzenie historii firmy w działalności leasingowej. Z pewnością większą wiarygodność ma podmiot działający od kilku czy kilkunastu lat, a nie dopiero wchodzący na rynek. Jednak wybieranie tylko spośród ofert dostępnych w najbliższej okolicy może oznaczać większe wydatki. Zdarza się bowiem, że firmy stosują wyższe marże dla leasingobiorców z danego terenu. Do takich przypadków dochodzi zwłaszcza w miejscowościach, w których konkurencja pozostaje niewielka.

Z drugiej strony pojawiają się wyjątkowo tanie oferty. Jeśli ich koszt odbiega od średniej ceny rynkowej, to prawdopodobnie leasingobiorca jest zobligowany do skorzystania z dodatkowych opcji. Wymogiem może być więc założenie konta w banku leasingodawcy czy ubezpieczenie GAP. To oznacza dodatkowe wydatki, co przekłada się na mniejszą atrakcyjność oferty. Aby uniknąć rozczarowania, warto dokładnie przeanalizować tabelę opłat i prowizji.

Niższe raty

Klasyczny leasing samochodu jest korzystnym rozwiązaniem, ale coraz większą popularność zdobywają nowatorskie modele finansowania. Koncepcja TCM (Trade Cycle Management, tj. cykliczna wymiana samochodów) zyskała już wielu zwolenników na rynkach zachodnich. Od kilku lat wzrasta też zainteresowanie nią w Polsce. Produkty z tzw. ratą balonową znajdują się w ofercie przede wszystkim banków producentów i koncernów samochodowych.

Rozwiązanie jest oparte o wysoką wartość rezydualną (resztową). Co to oznacza dla klienta? Przede wszystkim stosunkowo tanie korzystanie z nowego samochodu. Trzeba zapłacić za nie jedynie tyle, ile wynosi spadek wartości pojazdu podczas jego użytkowania. W efekcie można znacząco obniżyć miesięczną ratę za samochód nawet o 60 proc. w porównaniu ze standardowym leasingiem. Tak dzieje się w przypadku Leasingu SMARTPLAN na nowe samochody, oferowanego przez Toyota Leasing. Rozwiązanie adresowane jest do mikro-, małych oraz średnich przedsiębiorców.

Skomentuj

Pin It on Pinterest