redakcja@terazgorlice.pl

Swój do swego po swoje. Akcja informacyjna Narodowych Gorlic

Etnocentryzm Konsumencki (zwany również Patriotyzmem ekonomicznym) jest postawą preferującą zakup lokalnych, regionalnych, a także krajowych produktów rodzimego pochodzenia, zamiast nabywania produktów zagranicznych.

swoje01Takie działania są z punktu widzenia gospodarki kraju bardzo pożądane, gdyż napędzają koniunkturę oraz tamują wypływanie kapitału za granicę. Dzięki temu rodzimi producenci mogą zainwestować, w konsekwencji tworząc nowe miejsca pracy i przyczyniając się do zwiększenia dobrobytu narodu. Wśród największych potęg gospodarczych świata widać wyraźne tendencje do ochrony własnego kapitału i drobnych  przedsiębiorców.

Narodowe Gorlice po raz kolejny przeprowadziły akcję informacyjną, mającą na celu zwiększenie świadomości ekonomicznej oraz rozwój postaw konsumenckich w naszym regionie. Na terenie naszego powiatu i nie tylko w ciągu dwóch dni rozdysponowaliśmy ponad pół tysiąca plakatów oraz ponad półtora tysiąca ulotek. Działacze NG pojawili się także w lokalnych sklepach, by porozmawiać z klientami oraz przekazać materiały.

Mimo dużego zaangażowania i wsparcia ze strony osób postronnych, proces uświadamiania i wytworzenia nawyków konsumenckich nie jest natychmiastowy. Zapraszamy na profil Narodowych Gorlic na portalu Facebook, gdzie cały czas trwa nasza akcja informacyjna, podczas której będzie można poznać różne polskie marki, ciekawe infografiki  czy nawet pewną aplikację na telefon do badania pochodzenia produktów. Zachęcamy także, by wśród codziennych wyborów poświęcić chwilę na patriotyzm konsumencki. Pamiętajmy, że  każdy nasz wybór ma konsekwencje.

Michał Ligęza
Narodowe Gorlice

swoje02

O autorze

Podobne wpisy

  1. olo Odpowiedz

    Wszelkie nacjonalizmy, ksenofobie, podziały prowadziły do wojen i nieszczęść. Przy wyborze towarów w sklepie nie kieruję się jego pochodzeniem „narodowym” tylko odpowiednią jakością i ceną.
    Podobnie też nie oceniam ludzi przez pryzmat narodowości, rasy, lub wyznania.Słowa „patriotyzm ekonomiczny” w czasach międzynarodowych korporacji i pogłębiającej się globalizacji to zupełny anachronizm.

    • Michał Odpowiedz

      Czy polski nacjonalizm doprowadził do jakiejkolwiek wojny? Proszę nie generalizować.
      Patriotyzm ekonomiczny właśnie wbrew pogłębiającej globalizacji i międzynarodowym korporacjom trzeba rozwijać w naszym społeczeństwie, choć wiadomo- znajdują się ludzie którzy wypowiadają takie kwiatki typu „kapitał nie ma narodowości”.

  2. olo Odpowiedz

    Polski nacjonalizm i jego zwolennicy stanowili i stanowią w naszym kraju na szczęście margines życia społecznego i politycznego.
    I niech tak pozostanie.
    Czyli jak kupuję towar zagraniczny , który jest tańszy i lepszej jakości to postępuję niewłaściwie?? Większość ludzi kieruje się w życiu racjonalnymi wyborami, a nie nacjonalistycznymi bredniami.
    Jaką narodowość ma kapitał firmy zarejestrowanej w Niemczech, płacącej podatki w wielu krajach, mającej zakłady produkcyjne w całej Europie, która ma kilku właścicieli różnej narodowości gdyż jest spółką akcyjną??????

  3. m Odpowiedz

    Popieram akcję.Od lat staram się kupować tylko polskie towary tym bardziej,że jakościowo nie ustępują zagranicznym.

Skomentuj m Anuluj pisanie odpowiedzi

Pin It on Pinterest