redakcja@terazgorlice.pl

Radny Zygmunt Fryczek mija się z prawdą. Zdecydowane stanowisko Rady Pedagogicznej I LO im. M. Kromera w Gorlicach

Stanowisko

Rady Pedagogicznej I Liceum Ogólnokształcącego im. Marcina Kromera w Gorlicach w sprawie wystąpienia Pana Radnego Powiatowego – Zygmunta Fryczka w Regionalnej Telewizji Gorlice (http://www.rtvg.pl/pl/224/12235/konferencja-prasowa-radnych-pis.html) w programie wyemitowanym w dniu 01 listopada 2016r., przyjęte w formie uchwały Nr 25/2016 z dnia 07 listopada 2016 r.

kromer-szkolaRada Pedagogiczna I LO im. M.Kromera w Gorlicach przyjęła z oburzeniem wypowiedź Pana Radnego Powiatowego Zygmunta Fryczka w Regionalnej Telewizji Gorlice w dniu pierwszego listopada 2016r podczas konferencji radnych Prawa i Sprawiedliwości dotyczącej jakości kształcenia w powiecie gorlickim. Podczas konferencji Pan Radny Z. Fryczek skupił się szczególnie na naszym Liceum.

Mając pełne dane dotyczące wyników egzaminów maturalnych zdawanych w zakresie rozszerzonym w sesji wiosennej 2016, Pan Fryczek podał do publicznej wiadomości niepełną i nieprawdziwą informację dotyczącą wyników matur z wos, matematyki i biologii na poziomie rozszerzonym. Pominięte zostały wyniki 14 uczniów zdających wos w zakresie rozszerzonym, spośród których 5 uzyskało wynik ponad 70 %. Podobnie w przypadku matematyki zostało pominięte 58 wyników, spośród których 8 spełniało oczekiwany przez Pana Fryczka wskaźnik. W przypadku biologii zostały podane całkowicie nieprawdziwe informacje, gdyż do egzaminu z biologii przystąpiło nie 18 osób jak było powiedziane, ale 65 osób, spośród których 11 uzyskało wynik 70 % i więcej. Przytoczone dane miały być przykładem słabej jakości kształcenia w liceach, ale bez porównania do wyników osiągniętych z wymienionych przedmiotów w pozostałych liceach powiatu gorlickiego wyraźnie sugerowały, że najgorszy poziom kształcenia jest w naszym Liceum. Jest to o tyle zadziwiające, że wszystkie średnie wyniki matur uzyskane przez naszych absolwentów w roku 2016 przekraczają średnie wyniki w kraju, są najwyższe w powiecie (poza średnim wynikiem z j. niemieckiego) i w większości przekraczają średnie wyniki w województwie.

W dalszej części wypowiedzi jest mowa o śladowych ilościach wyników powyżej 70% z języka polskiego, języka niemieckiego i języka angielskiego. Wszystko to stoi w sprzeczności ze stanem faktycznym. Wynik powyżej 70% z języka polskiego uzyskało 25 maturzystów, z języka angielskiego 49 zdających i 4 spośród 9 zdających język niemiecki. Interpretacja wyników dokonana przez Pana Fryczka jest dla nas niezrozumiała, bo przecież Pan Radny dysponował odpowiednimi danymi. Publicznie podane nieprawdziwe informacje godzące w wizerunek naszej szkoły, są niezgodne ze stanem rzeczywistym .

Inną rzeczą jest sam wskaźnik 70% możliwych do zdobycia punktów na egzaminie w zakresie rozszerzonym. Prawo oświatowe w żadnym miejscu nie ujmuje takiego wskaźnika. Nie ma nawet minimalnego progu procentowego od którego zależy czy egzamin w zakresie rozszerzonym jest zdany, czy też nie. Jest to tylko subiektywny wymóg sformułowany przez Pana Radnego Fryczka. Prawdą jest, że im wyniki są wyższe to tym lepiej jest dla ucznia i notowań szkoły. Analiza średnich wyników matur w zakresie rozszerzonym we wszystkich 258 liceach województwa małopolskiego wskazuje, że nasze Liceum lokuje się w zależności od egzaminu na pozycjach od 20 do 60. Zatem, czy można stawiać wniosek, o niskim poziomie kształcenia w „Kromerze”? W załączonej tabeli przytaczamy wszystkie dane, których źródłem są wyniki matur znajdujące się na stronie OKE w Krakowie. Zwraca się uwagę, że nieliczne licea w Małopolsce uzyskały wynik średni z przedmiotów zdawanych w zakresie rozszerzonym na poziomie powyżej 70%.

Rada Pedagogiczna oczekuje od Pana Radnego Zygmunta Fryczka dokonania sprostowania podanych w dniu pierwszego listopada 2016 r. publicznie informacji nieprawdziwych o których była mowa, w sposób i formie w jakich informacja została podana. Ponieważ wypowiedź była udzielona w ramach konferencji prasowej Radnych Prawa i Sprawiedliwości dlatego niniejsze stanowisko Rady Pedagogicznej należy przekazać do wiadomości także powiatowym i regionalnym władzom Prawa i Sprawiedliwości, parlamentarzystom ziemi gorlickiej oraz Staroście Powiatu Gorlickiego i Przewodniczącej Komisji Edukacji, Kultury i Sportu.

tn_dsc_0561

Tabela stanowiąca załącznik do stanowiska Rady Pedagogicznej z dnia 07 listopada 2016 r. w sprawie wystąpienia Pana Radnego Powiatowego – Zygmunta Fryczka w Regionalnej Telewizji Gorlice w programie wyemitowanym w dniu 01 listopada 2016 r.

Gorlice, 7 listopada 2016 roku

O autorze

Podobne wpisy

  1. PiSoff Odpowiedz

    Radny PiS i wszystko w temacie. PiS buduje swoją pozycje na kłamstwie. Tak było, jest i będzie.

  2. edi Odpowiedz

    No POpatrzcie jak się Rada Pedagogiczna POstawiła radnemu PiS.Co za odwaga!

  3. olo Odpowiedz

    Dlaczego ten eufemizm „minął się z prawdą”? Jak przedstawiciel podłej zmiany skłamał, to niech przeprosi i odszczeka łgarstwa. Jeśli tego nie zrobi, skierować sprawę o zniesławienie do sądu.Przestańcie się cackać z tymi kłamcami .Brak reakcji tylko rozzuchwala pisowską bolszewie.

    • zdziwiona Odpowiedz

      BRAWO olo!

  4. winetou Odpowiedz

    Spójrzmy jednak na tabelkę. Na przykład FIZYKA – przedmiot bardzo potrzebny wybieraj,acym sie na studia politechniczne ( AHG, politechniki, uczelnie wojskowe ale równiez np. AM w Łodzi) 6 zdających rozszerzenie w porównaniu z 74 biologia, 56 geografia czy też 69 j.polski oraz 128 angielski. Z tych 6 tylko 3 napisało powyżej 70% . Nie wiem na co czeka Dyrekcja i Starostwo na czas kiedy NIKT nie wybierze fizyki lub NIKT nie zda powyżej 70% . Trzeba dbać o jakość kształcenia a nie „jechać” ciągle na opinii „elytarnego lyceum”
    Napisałem, howgh !

  5. donnn Odpowiedz

    „Jest to o tyle zadziwiające, że wszystkie średnie wyniki matur uzyskane przez naszych absolwentów w roku 2016 przekraczają średnie wyniki w kraju, są najwyższe w powiecie (poza średnim wynikiem z j. niemieckiego) i w większości przekraczają średnie wyniki w województwie. ”

    Czy aby na pewno?
    Dane ze strony OKE, poziom rozszerzony:
    -język polski: Górka 66%, Kromer 65%
    -matematyka: Górka 43%, Kromer 40%
    -fizyka: Biecz 58%, Kromer 54%
    -historia sztuki: Górka 74%, Kromer 53%
    -język angielski: Kromer & Górka 61%
    -język niemiecki: Górka 88%, Kromer 61%
    Tak więc chyb ne do końca „wszystkie średnie wyniki matur uzyskane przez naszych absolwentów w roku 2016 (…) są najwyższe w powiecie (poza średnim wynikiem z j. niemieckiego)”…

  6. dannn Odpowiedz

    Inaczej i pełne dane
    Dane ze strony OKE (pełne), poziom rozszerzony:
    -język polski: Górka 66% (zdających 29), Kromer 65% (zdających 69)
    -matematyka: Górka 43% ( zdających 31), Kromer 40% ( zdających 90)
    -fizyka: Biecz 58%( zdających 4), Kromer 54%( zdających 6)
    -historia sztuki: Górka 74% (zdających 1), Kromer 53%( zdających 6)
    -język angielski: Kromer( zdających 126) & Górka 61%( zdających 53)
    -język niemiecki: Górka 88% ( zdających 1), Kromer 61%( zdających 9)
    Do matury rozszerzonej mają prawo przystąpić wszyscy uczniowie nawet ci trochę słabsi.

    • donnnn Odpowiedz

      A po co liczba zdających, jeśli porównujemy tylko średnie wyniki?
      Bo tego dotyczyło zdanie. Zresztą logicznym jest, że będzie mniej osób zdawało poziom rozszerzony z języka polskiego jeśli mamy jedną klasę humanistyczną w szkole, natomiast w drugiej 2 albo 3. Podobnie z innymi profilami.

  7. sprawdzam proporcje Odpowiedz

    I do tego warto zwrócić uwagę na liczbę zdających. I zastanowić się nad zjawiskiem zniechęcania tych nieco słabszych uczniów do zdawania na poziomie rozszerzonym, co w niektórych szkołach jest procederem na porządku dziennym. W ten sposób można podnieść statystykę. Niestety, tylko z poziomu rozszerzonego, bo na poziomie podstawowym, gdzie zdają wszyscy, nie da się już niczego ukryć – wyniki mówią same za siebie. Choć i tu w niektórych szkołach sobie radzą, stawiając uczniom ultimatum: dostaniesz ocenę dopuszczającą na koniec, ale pod warunkiem, że nie podchodzisz do matury.

  8. dannn Odpowiedz

    Do donnn.
    W jednej szkole zdaje maturę z danego przedmiotu tylko jeden wybitny uczeń (bo słabszych skutecznie zniechęcono) i uzyskuje na maturze 100% – średnia szkoły 100%. W drugiej szkole zdaje dwóch uczniów wybitny i jeden słabszy(ponieważ go nie zniechęcono) pierwszy ma z matury 100% drugi 50%-średnia szkoły 75%. W która szkoła jest lepsza? Liczba zdających ma też znaczenie(jeżeli rzetelnie ktoś chce podejść do tematu). Średnie są wygodne by nimi manipulować. Ktoś powie szklanka jest do połowy pusta, a drugi do połowy pełna. Ale donnn przecież problem tkwi nie w średnich, ale skandalicznej manipulacji radnego. I tego się trzymajmy i nie odbiegajmy od tego bo o to radnemu przecież chodziło – skłócić szkoły ze sobą!!! Gdzie dwóch się bije tam trzeci korzysta.Tak mówi stare przysłowie.

  9. xyz Odpowiedz

    Może pan radny spotkałby się z rodzicami absolwentów LO, ponieważ obraził nie tylko uczniów, nauczycieli ale i rodziców. Ja i tak nie zmienię zdania o tym liceum. Szkoła na wysokim poziomie i z przyjaznym nastawieniem.

  10. winetou Odpowiedz

    Chyba 20 lat tenu

Skomentuj winetou Anuluj pisanie odpowiedzi

Pin It on Pinterest