redakcja@terazgorlice.pl

Likwidacja szkół ponadgimnazjalnych? Czarne chmury nad gorlickim „Ekonomikiem”

Jeśli Zarząd Powiatu Gorlickiego zrealizuje plany, które przedstawione zostały na czwartkowym spotkaniu dyrektorów, to system szkolnictwa ponadgimnazjalnego w naszym powiecie czeka prawdziwa rewolucja. Wśród wstępnie przedstawionych propozycji znajduje się pomysł połączenia szkół w Gorlicach, Bobowej i Bieczu. Czy jest to konieczna restrukturyzacja, czy też, jak twierdzi spora część zainteresowanych, krok do likwidacji trzech szkół ponadgimnazjalnych?

ekonomikJa dowiadujemy się nieoficjalnie, w Gorlicach na bazie Zespołu Szkół Technicznych im. Wincentego Pola, Zespołu Szkół Ekonomicznych im. Jana Pawła IICentrum Kształcenia Praktycznego i Ustawicznego, miałaby powstać nowa placówka o roboczej nazwie Zespół Szkół Techniczno-Ekonomicznych. Związani z gorlickim „Ekonomikiem” mówią wprost, że to likwidacja szkoły, która istnieje w Gorlicach od 1942 roku, kiedy to powstała jako Szkoła Handlowo-Kupiecka. Nauczyciele i pracownicy tej placówki boją się utraty miejsc pracy, a uczniowie nie rozumieją, dlaczego szkoła o tak długiej tradycji i tak silnie wpisana w historię i krajobraz miasta miałaby przestać istnieć.

Podobne posunięcia miałyby czekać Zespół Szkół OgólnokształcącychZespół Szkół Zawodowych im. S. Wyspiańskiego w Bobowej. Tutaj największe obawy mają nauczyciele i uczniowie ZSZ. I wreszcie w Bieczu proponuje się połączenie Liceum Ogólnokształcącego im. S. WyspiańskiegoZespołem Szkół Zawodowych im. św. Jadwigi Królowej. Ma powstać Zespół Szkół i Placówek Oświatowych w Bieczu, w skład którego wejdą nie tylko Liceum, Technikum i Zawodówka, ale też Bursa, Schronisko i MOS. Jak nieoficjalnie informuje jeden z lokalnych polityków, zapowiadane zmiany w większym stopniu chroniłyby licea ogólnokształcące, które w ubiegłym roku miały poważne problemy z naborem kandydatów. W Bobowej w ogóle nie utworzono pierwszej klasy.

Konieczność restrukturyzacji sieci szkół ponadgimnazjalnych w powiecie gorlickim tłumaczy się względami ekonomicznymi i zbliżającym się niżem demograficznym. Zmiany, które miałyby wejść już od września 2015 roku, przyniosłyby duże oszczędności. Tempo prowadzenia rozmów na ten temat jest więc imponujące. Po spotkaniu, które odbyło się w czwartek 22 stycznia, planowane jest następne już na wtorek 27 stycznia. W środę obradował będzie Zarząd Powiatu Gorlickiego, a w czwartek 29 stycznia zbiera się na kolejnej sesji Rada Powiatu Gorlickiego.

Natomiast na poniedziałkowy ranek 26 stycznia specjalną konferencję prasową w tej sprawie zapowiedziała Poseł Barbara Bartuś. Temat konferencji: Czy dojdzie w powiecie gorlickim do likwidacji trzech szkół ponadgimnazjalnych? W rozmowie telefonicznej z TG.pl Barbara Bartuś wypowiedziała się przeciwko proponowanym rozwiązaniom problemów edukacyjnych i zapowiedziała, że takie samo stanowisko mają radni klubu PiS w Radzie Powiatu Gorlickiego. Wyraziła przekonanie, że szkoły ponadgimnazjalne w naszym powiecie wymagają nie łączenia, ale sprawnego zarządzania przez władze samorządowe i inwestycji. Niedofinansowanie szkół ponadgimnazjalnych to, jej zdaniem, główna przyczyna odpływu części młodzieży do liceów i techników w Nowym Sączu i Krakowie.

Pomysł łączenia szkół podobno nie wzbudza również entuzjazmu w radnych Platformy Obywatelskiej i SLD. Nie wiemy także, czy ten plan poparłaby radna Zofia Kamińska – Przewodnicząca Komisji Edukacji, Sportu, Dziedzictwa Kulturowego i Mniejszości Narodowych i Etnicznych w Radzie Powiatu Gorlickiego. Przypomnijmy, że zgodnie z ustawą o systemie oświaty jednostki samorządu terytorialnego muszą do 28 lutego podjąć uchwałę intencyjną o zamiarze likwidacji szkół. Czasu pozostało więc niewiele…

[total-poll id=8835]

Podobne wpisy

  1. gorliczanin Odpowiedz

    wybraliście sobie Nalepke to teraz tak macie. On powinien sobie uciąć etatu a nie ludzia co żyją z dnia na dzień.

    • Oczywiste Odpowiedz

      Nie pitol. Nie lubisz Nalepki, ale to nie jego wina. To, że szkoły średnie pójdą pod nóż było oczywiste od lat. Wędrychowicz wiedział to doskonale, odwlekał ile mógł, ale to musiało nastąpić. (I oby wystarczyło choć na kilka lat!). Wiedzieli to też dyrektorzy i nauczyciele. Nie da się! Jeżeli z Gorlic wyjeżdża kilka tysięcy młodych ludzi, jeżeli rodzina to co najwyżej mama, tata, jedno dziecko i pies, no to skąd wy chcecie mieć tysiące uczniów w szkołach???

    • Kris Odpowiedz

      Nie tylko niejaki Nalepka bo pan Bugno który przysłużył się do likwidacji fabryki jako szef solidarności mający walczyć o prawa pracownicze, teraz zajął się likwidacją szkół. Brawo wyborcy to był Wasz wybór.

    • Aga Odpowiedz

      Może wypadałoby w takim wypadku zebrać co mniejsze i biedniejsze powiaty i wywalczyć na górze większe subwencje a tym samym polepszyć jakość nauczania w małych miastach??? Przecież Ci na górze huśtają się za nasze więc niech się wreszcie podzielą!
      Czy ktoś ma dane odnośnie kwot subwencji w poszczególnych latach?
      Ciekawa jestem czy rosną czy też stoją w miejscu jak kwota wolna od podatku.

  2. gorliczanin Odpowiedz

    A czy uczniów w Gorlicach brakuje? Sami doprowadzają do tego ze ludzie wyjeżdżają bo w Gorlicach wszystko likwidują. Więc teraz mi powiedz co zrobią ci nauczyciele co zostaną zwolnieni?

    • Aga Odpowiedz

      Kiedy wreszcie usłyszę, że coś nowego w Gorlicach powstaje, że Starosta wprowadził nową ofertę edukacyjną, że powstają nowe ciekawe kierunki, że nie będę musieć dziecka wysyłać do najzwyklejszej szkoły średniej do Krakowa. Tylko łączcie i likwidujcie a klasy róbcie dalej po 40 uczniów jak to ma miejsce na „górce”. Chętnie stworzę listę i pozbieram podpisy pod likwidacją starostwa powiatowego!!!

  3. trebor Odpowiedz

    tia.. niezłe jaja! Zlikwidować i zniszczyć to nie problem! Pytanie kto zrobi na tym interes?!? Który naczelnik czy kierownik czy dyrektor?

  4. Agnieszka Odpowiedz

    Każdy, kto mieszka w Gorlicach, wie co to kryzys i czuje co to zapaść…nasze miasto umiera. Jeśli zaczniemy likwidować szkoły, paradoksalnie coraz więcej młodych stąd ucieknie – bo zmniejszy się oferta edukacyjna, konkurencyjność (brak rywali zawsze rozleniwia), która w naturalny sposób wymusza mobilizację i kreatywność tychże szkół (ciekawsza oferta pozalekcyjna, dbałość o zaplecze szkoły itp.). Niż demograficzny i emigracja młodych są nie do przeskoczenia, ale to nie one stanowią największy problem. Problemem jest brak zrozumienia, a może ignorancja osób, które stoją u sterów władzy. EDUKACJA NIGDY NIE BYŁA I NIE BĘDZIE SEKTOREM DOCHODOWYM! Szkoły to nie fabryki do zarabiania pieniędzy. To miejsce, gdzie młodzi ludzie mają dostać możliwość zdobywania i pogłębiania wiedzy, kształtowania swej osobowości, rozwijania pasji. Dodam, że to co w okresie nauki dostaną – oddadzą później społeczeństwu i tylko inwestując w ich rozwój możemy mieć nadzieję, że nasza przyszłość jako ewentualnych emerytów nie będzie oznaczała powolnej agonii w samotności. Bo wykształcony człowiek rozumie więcej, widzi dalej i ma poczucie, że może zmieniać rzeczywistość. A paradoksalnie w czasach, gdzie można by wypracować najwyższą jakość w edukacji – bo przy niżu, w klasach mogłoby być po 15 osób, a wówczas nauczyciel miałby realną szansę pochylenia się indywidualnie nad każdym z nich, odkrycia ich pasji, zainteresowań, czy choćby tak potrzebnej w czasie wirtualnego kontaktu z pracującymi za granicą rodzicami osobistej rozmowy z młodym człowiekiem – upycha się dzieci w klasach 30-osobowych w imię cięć budżetowych. Ja rozumiem, że z pustego trudno nalać. Ale niech każda z osób zasiadających w Radzie Powiatu, która przedstawiła ten nielogiczny w mej opinii pomysł likwidacji szkoły, odpowie sobie na pytanie, czy gdy zabraknie jej pieniędzy w domowym budżecie, zacznie jego łatanie od zaniechania kupowania swemu dziecku książek, oszczędności w zakresie jego edukacji…Przypuszczam, że dla większości rodziców tuż za wyżywieniem i opieką medyczną, wykształcenie własnego dziecka stanowi dobro najważniejsze. z którego nikt dobrowolnie nie rezygnuje. Zamykając szkoły, kopiemy grób naszej społeczności, naszemu znajdującemu się i tak w trudnej sytuacji miastu. Nie tędy droga!

    • Piotr Odpowiedz

      Chciałbym napisać parę słów o niżu demograficznym. Nie mam danych, którymi posługuje się Zarząd Powiatu, ale można sprawdzić na stronie OKE, ilu uczniów powiatu gorlickiego zdawało w poszczególnych latach sprawdzian na zakończenie VI klasy, potem dodać trzy lata i mniej więcej wyjdzie liczba absolwentów gimnazjum w danym roku. Ktoś oczywiście przez te 3 lata mógł wyjechać lub umrzeć, ale pewnie ktoś też do Gorlic się sprowadził.

      I tak w 2013 było ok. 1339 absolwentów gimnazjum.
      W 2014 ok. 1208 absolwentów.
      W tym roku w powiecie gorlickim – ok. 1191 absolwentów.
      W 2016 ok. 1209 absolwentów.
      Gorzej w 2017, bo ok. 1093 absolwentów.

      Gdyby Agnieszko, wprowadzić 15-osobowe klasy, a standardowo jest teraz ok. 30 osób w klasie, to trzeba byłoby i tak w najbliższych latach niemal dwukrotnie zwiększać liczbę oddziałów. Aby zrównoważyć w najbliższych kilku latach niż wystarczy 25-27 osób w klasie. Już mielibyśmy jakiś efekt edukacyjny i wychowawczy.

      • Agnieszka Odpowiedz

        Piotrze, masz rację. Podana przeze mnie liczba 15 osób to tylko przykładowa liczba, nie wynikająca z żadnych wyliczeń. Po prostu chodziło mi o to o czym napisałeś, że można by było zmniejszać klasy by utrzymać szkoły, przeprowadzić je przez niż w dodatku z wielką korzyścią dla najważniejszego podmiotu w szkole – ucznia!

  5. Jana Odpowiedz

    Agnieszko, zgadzam się w 100 %. Piszesz: „Bo wykształcony człowiek rozumie więcej, widzi dalej i ma poczucie, że może zmieniać rzeczywistość.” Prawda! Dodam tylko,że człowiek wykształcony nie tylko posiada takie poczucie. Dobrze wykształcony człowiek pracuje (bo chce i potrafi) dla dobra swojego, swoich bliskich, społeczności, w której żyje, dla wszystkich. Taki człowiek zmienia rzeczywistość. I nie trzeba być intelektualnym orłem, aby mieć swiadomość, że do edukacji WARTO i TRZEBA dopłacać bo to najmądrzejsza inwestycja dla dobra wszystkich – teraz i w przyszłości. Szanownych Radnych też.

  6. gorliczanin Odpowiedz

    To wszystko wina zastępcy starosty to jemu trzeba podziękować

  7. Zbulwersowana Odpowiedz

    Najprościej oszczędza się na oświacie i na dzieciach. Od lat notuje się spadek nakładów na oświatę. A przecież to młodzi ludzie są przyszłością naszego narodu. Wymagania przed szkołami wzięte z księżyca, tylko Ci co mają w rękach budżet przeznaczony na oświatę bez przerwy płaczą, że mało i mało. A może najwyższy czas pomyśleć,że oświata to priorytet? Najprościej potworzyć szkoły molochy, polikwidować małe szkółki, zaniżać wymagania edukacyjne itp. Proste! Głupim narodem się prościej kieruje!

  8. kgr Odpowiedz

    a może oszczędności zaczęliby szukać u siebie. To wielki błąd Starosty że sprawy edukacji oddał w ręce pana Nalepki. Wyjdzie mu to przysłowiowym bokiem.

  9. gorliczanka Odpowiedz

    Ciekawa jestem czy gdyby tak córka Pana vice starosty pracowała w którejś z tych szkół ,to czy tak chętnie zgadzał by się na ich likwidację? Naszym radnym widać zależy na utworzeniu fabryk edukacyjnych a nie szkół. Chcą spędzić młodzież do jednego budynku liczącego ponad 700 uczniów, zamknąć ich w 30 osobowych klasach (no bo przecież trzeba potasować parametrem)i pozwolić żeby byli traktowani przedmiotowo bo jak w takim kombinacie uczeń ma być traktowany? Nasi kochani radni zasiedli na nowych stołkach zadbali o swoje pensyjki a teraz dawaj łatać dziury edukacją.Pan vice starosta zamiast odejść na zasłużoną emeryturę zapewnił sobie cieplutką posadkę z okazałą pensyjką i ratuje budżet. Tylko się prosi zacytować ” nie pamięta wół jak cielęciem był”

  10. Czeslaw Gębarowski Odpowiedz

    Ciekaw ile razy i jakie władze powiatu podejmowały działania gdy na terenie powiatu likwidowane były kolejne miejsca pracy.

  11. ciekawy Odpowiedz

    Proszę nazwiskami – kto konkretnie wpadł na takie pomysły? Sa tam w tym budynku tacy, których można jednoznacznie skojarzyć z likwidacją rafinerii czy fabryki, teraz widać znaleźli się naśladowcy, którzy chcą uśmiercić szkoły. Piękną linię ma nasza władza!

    • Jana Odpowiedz

      Racja, są tam tacy, którzy baaardzo dużo wiedzą o tym, co się stało np. z fabryką. Teraz na tapecie szkoły, MDK. Co w następnej kolejności? Krótkowzroczne to towarzystwo, żeby nie powiedzieć. że ograniczone.

  12. Agnieszka Odpowiedz

    Jeśli chodzi o ZSZ w Bieczu to było to wiadomo po to wybrano pania d W czerwcu zlikwidowano kierunki które spokojnie miały nabór ale po co skoro likwidacja ma być a obecna p dyr będzie dyr podstawówki nr1 pan Wędrychowicz o to zadba i następna szkoła padnie. Może ta pani to taka do zadań specjalnych 😉 Może jakąś nagrodę były starosta ufunduje 😉 śmiechu warte;)

    • Agnieszka Odpowiedz

      można spytać, na jakiej podstawie takie oskarżenia / domysły?

    • Agnieszka1 Odpowiedz

      przepraszam, ale piszesz pod takim samym nickiem jak ja, co troszkę jest mylące. czy mogłabyś go zmienić?

    • Dyrektorka d Odpowiedz

      Jestem dyrektorem „d”. Dzisiaj po telefonie innej dyrektorki przeczytałam wpis na mój temat i nie pozostanę obojętna na jego treść.
      Tak się składa, że byłam i jestem przeciwnikiem łączenia szkół. Uważam, że spowoduje to zmniejszenie zainteresowania szkołami przez uczniów szkół gimnazjalnych.
      Wszystkie inne oskarżenia też są nieprawdziwe:
      Żadnych kierunków nie likwidowałam. Po prostu uczniowie nie byli zainteresowani kształceniem się na ekonomistów i fryzjerów w naszej szkole. Ponadto otrzymaliśmy zezwolenie organu prowadzącego na utworzenie dwóch klas technikum i jednej zawodowej(wszystkie dwukierunkowe). Spośród ośmiu kierunków byliśmy zobligowani wybierać cztery. Sami gimnazjaliści dokonali wyboru. Wcześniej, dwukrotnie, były klasy o trzech kierunkach kształcenia, co dotychczas generuje dodatkowe koszty kształcenia. Polityka kadrowa poprzednich dyrektorów doprowadziła do największego spadku ilości uczniów w powiecie: z 827 w roku szk. 2000/2001 do 356 w 2011/2012. Nie bez kozery mogę stwierdzić, że nie na rękę jest „dzieciom” odchodzenie od szkoły, w której z nepotyzmem i kolesiostwem się walczy.
      W naszej szkole trzech nauczycieli jest zatrudnionych na niepełnym etacie, jeden z nich ma pracę w innej szkole. Zrobiliśmy nabór do wszystkich klas pierwszych, szkoła jest wysoko oceniana przez Rodziców, uczniów, kuratorium oświaty.
      Nie byłabym dyrektorem tej szkoły gdyby zgodzili się kandydować nauczyciele, których namawiałam do startu w konkursie. Stwierdzili (było ich trzech), że nie mają do tego kompetencji, zdrowia i innych predyspozycji.
      Pracuję w tej szkole 24 lata, mieszkam w Bieczu i nie jest mi obojętne, kto będzie szkołą kierował.
      Proszę się nie martwić, nie mam zamiaru startować na dyr. bieckiej 1. Wielokrotnie miałam propozycję zostania dyrektorem.
      Byłam radną powiatu i to był najlepszy okres w moim życiu, pracować z radnymi Powiatu Gorlickiego. Praca była na wysokim poziomie, kreatywność radnych i ich zaangażowanie przynosiło wymierne korzyści dla społeczeństwa powiatu.
      Żal było to zostawić ale nie mogłam pozwolić na to co dzieje się w szkole, której poświeciłam połowę swojego życia.
      Nagroda Starosty dla dyrekcji przyznawana jest na wniosek naczelnika lub innego organu. Tak się składa, że moją kandydaturę do tej nagrody zawnioskowała społeczność Biecza, za co im serdecznie dziękuję.

      • Agnieszka Odpowiedz

        Bardzo Dziękuje za odpowiedz.
        Ale po pierwsze to Pani powinna walczyć o każdego ucznia wiem na 100% że rok temu w czerwcu zlikwidowaliście dwa kierunki który były liczne (ok20osób)i na stronie internetowej szkoły daliście młodzieży wybór na inne kierunki(z tego co wiem na czerwiec było 4 os no i w ogóle nie wyszły)PAMIĘTAM PANIKĘ GIMNAZJALISTÓW część poszła do Gorlic lub jasła.Jak mogła pani na to pozwolić??
        Po drugie jak pani to zrobiła że sami uczniowie tej szkoły wypowiadają się źle mówią że nic nigdy nie wiadomo, że wszystko na wariackich papierach i że lepiej do tej szkoły nie iść ??
        Jak się Pani z tym czuje jako D???

      • Obserwator Odpowiedz

        Myślę, że Pani dyrektor d. nie zapomni podziękować na zakończenie roku szkolnego „społeczeństwu” Biecza nagrodą wdzięczności.

        • Agnieszka Odpowiedz

          Dobre 😉

  13. Agnieszka Odpowiedz

    Do Gorliczanki
    Co tu piszesz o obecnym staroście przecież za to odpowiada poprzedni MYŚL

  14. gorliczanka Odpowiedz

    Nie zapominajmy że Pani dyr ZSZ w Bieczu to była radna powiatu . Rączka rączkę myje. No ale cóż tam się tylko szkoły łączy żeby je potem rozłączyć a w Bobowej i Gorlicach się likwiduje . Ciekawe kogo już posadzili na stołkach dyrektorów. Mydlą wszystkim oczy że będą tylko łączyć a nie likwidować żeby zamieść wszystko pod Starosty dywanik tere-fere .Panie Starosto Pan jak widać Poncjusz Piłat umywa ręce od wszystkiego. Czy Pan jutro przy goleniu będzie mógł popatrzyć w lustro?

  15. gorliczanka Odpowiedz

    Agnieszko a obecny co? może wykaże się kreatywnością a nie wykonuje planu poprzedniego Starosty.

  16. Agnieszka Odpowiedz

    Wystarczy obserwować by widzieć co się dzieje. Mam ten nic odkąd ta strona powstała nie zamierzam go zmieniać 😉

    • Agnieszka1 Odpowiedz

      nie ma problemu. ja już zmieniłam mój. pozdrawiam 🙂

  17. zdezorientowana Odpowiedz

    Mnie sytuacja totalnie nie zaskakuje.Coraz mniej ludzi przychodzi do ekonomika.Jako uczennica LO, nie slyszalam jakiej kolwiek dobrej opinii o tej szkole.Wszyscy mowia, ze szkola jest niereformowalna, archaiczna, a niektorzy nauczyciele bardzo zlosliwi i staraja sie utrudnic zycie mlodym ludziom.

    • Agnieszka1 Odpowiedz

      z całym szacunkiem, ale Twoja wypowiedź jest niedojrzała. Jak możesz pisać „wszyscy”? znasz wszystkich uczniów ZSE czy w ogóle wszystkich uczniów szkół ponadgimnazjalnych? po drugie: „szkoła jest niereformowalna, archaiczna” – z tego co mi wiadomo, jest to pierwsza szkoła w powiecie która ma projekt Edukacyjna Chmura (telekonferencje i ścisłą współpracę z siecią innych szkół w Polsce i co ważniejsze z uczelniami wyższymi) oraz klasę wolontariacką, nowoczesne zaplecze IT (tablice interaktywne itp). No chyba że mam złe informacje. A po trzecie Twój argument: „coraz mniej ludzi przychodzi do ekonomika”, skwituję : coraz mniej ludzi przychodzi do Twojego Lo, jak i do wszystkich innych szkól ponadgimnazjalnych, bo po prostu jest coraz mniej uczniów ogółem.

    • Uczeń Odpowiedz

      Ja jestem uczniem i zapewniam,że szkoła jest bardzo fajna,a nauczyciele są bardzo pomocni dla ucznia.

    • Absolwent Odpowiedz

      @Zdezorientowana. Statystyka to taka nauka, że można wyciągnąć inne wnioski i stwierdzić, że do I LO przychodzi coraz mniej ludzi bo spadek AŻ o 84 osoby w dwa lata, albo mocniej, ze AŻ o 3 klasy, lub jak wolisz AŻ o 12%.
      Tyle, że suche dane nie wskazują na drastyczny spadek naboru ani w LO ani tym bardziej w Ekonomiku, choć taka reklama gimnazjalistów z pewnością nie zachęci. A szkoda bo na kierunkach okołoekonomicznych, jak pisała tu jedna z forumowiczek to świetna podbudowa. Niejeden szef czy księgowa nie może wytłumaczyć absolwentowi LO, że jak Winien to ma, a jak Ma to winien, choć to debet (lac.debere, ang.debt), nie na odwrót ale to temat na inną dyskusję, szczególnie teraz w epoce frankowiczów.
      Iluzoryczne oszczędności na administracji odbiją się czkawką tak jak parę lat temu likwidowane przedszkola, świetnie wyposażone, na osiedlach; a potem był płacz, że dziecko trzeba wozić pół miasta.
      Szczególnie, że dziura nie jest tak duża jak choćby w przypadku szpitala, gdzie pompowano naprawdę duże sumy, tyle, że lobby było mocniejsze.
      Żal tylko, iż mimo, że ponad 400 lat temu Kanclerz Zamoyski mawiał „Takie będą Rzeczypospolite jakie ich młodzieży chowanie” dobro uczniów jakoś się w tej dyskusji nie przebija.

      Dane za konkurencyjnym portalem oraz BIP:
      Subwencja oświatowa :
      2013 r. 46,4 mln. zł.
      2014 r. 42,2 mln. zł
      Powiat Gorlicki prowadzi 11 szkół, z czego w Gorlicach:
      – I LO w roku 2012/2013 miało 713 uczniów, a w 2013/2014 miało 669 a w 2014/2015 – 629 uczniów
      – Zespół Szkół Nr 1 2013/2014 – 756 a w 2014/2015 – 755 uczniów.
      – Zespół Szkół Zawodowych 2013/2014 – 774 a w 2014/2015 – 754.
      – Zespół Szkół Technicznych 2013/2014 – 398 a w 2014/2015 – 403.
      – Zespół Szkół Ekonomicznych 2013/2014 – 381 uczniów, 2014/2015 – 370.

      • Piotr Odpowiedz

        Tak. Dane zapewne prawdziwe, ale proszę zauważyć, że liczba uczniów w szkole wynika nie tylko z atrakcyjności szkoły i decyzji uczniów, ale głównie polityki władz samorządowych. Jeśli władza nie da pozwolenia na utworzenie odpowiedniej liczby klas, to liczba uczniów w szkole będzie się zmieniać, tzn. spadać. W 2012 Kromer nie mógł otworzyć ósmego oddziału, bo nie pozwolono na to. W starostwie interweniowali rodzice i odeszli z kwitkiem, tak jak z kwitkiem odejść musiała młodzież. W 2013 Kromer również nie dostał pozwolenia na 8 klas, choć także byli chętni. W 2014 zadecydowano likwidacji 7. oddziału na dzień przed zamknięciem rekrutacji, nie czekając na jej wyniki. W tym samym czasie liceum na górce rekrutowało 6 klas, choć oficjalne pozwolenie opiewało tylko na 5 klas. Proszę sprawdzić dokumenty i porównać je z folderami reklamowymi tej szkoły z ubiegłego roku. Wszystko przy cichym przyzwoleniu władz, bo nie sądzę, aby jakikolwiek dyrektor pozwolił sobie w naszej Republice Strachu na taką niesubordynację.
        O tym, czy szkoła istnieje, powinna decydować młodzież i powinni decydować rodzice. W przypadku braku popularności danej placówki można ją powoli i w miarę bezboleśnie wygaszać. Zgadzam się z Absolwentem – ani wyniki Ekonomika, ani poziom nauczania (wystarczy sprawdzić EWD), ani jej opinia w środowisku i popularność, nie pozwalają na podjęcie decyzji o likwidacji właśnie tej szkoły.

        • Absolwent Odpowiedz

          Dziękuję Piotrze. W zadnym wypadku nie chciałem atakować I LO. Pokazuje tylko, ze liczbami można manipulować uzasadniając prawie każdą tezę. A szczegółów dotyczących rekrutacji do LO nie znałem, co tym bardziej potwierdza tezę o oderwaniu władz od realnego zapotrzebowania rynku edukacyjnego.

  18. nowa Odpowiedz

    W tak ważnej sprawie mówienie o czymś co się „zasłyszało” od kolegów/koleżanek nie będąc uczniem szkoły jest nieodpowiednie, ja słyszałam od uczniów LO i to obu różne historie, które wskazują, że nigdy więcej nie wybrali by tych szkół, w każdej szkole są niezadowoleni, w każdej zapewne są nauczyciele bardziej i mniej lubiani itd…o każdej szkole można usłyszeć dużo dobrego i złego, ocenia się szkoły po wynikach egzaminów zewnętrznych a tu z tego co się orientuje ekonomik stoi bardzo wysoko. A skoro co roku w czasach kryzysu ma nabór to znaczy,że jest potrzebną na lokalnym rynku. Z drugiej strony to w zeszłym roku LO miało problem z naborem ale te wszystkie problemy wynikają Z NIŻU a nie z lubienia czy nie.

  19. marek Odpowiedz

    Proponuje w ramach oszczędności zwiększyć jeszcze liczbę uczniów w oddziale do 35, zlikwidować jeszcze parę szkół, zlikwidować GCK, sprzedać co się da, najlepiej za bezcen, sprywatyzować szpital, bo to raczej wszystko niedochodowe i kosztuje… Co to za kretyńskie pomysły, nas na to nie stać!!!. A może zlikwidujmy starostwo powiatowe??? Będą wielkie oszczędności a zadania powierzyć innym jednostkom samorządu? Budynek też można sprzedać. Trzeba patrzeć trochę dalej niż do końca kadencji. Jedyny pomysł aktualnych władz to LIKWIDACJA POLSKI.

  20. uczen ekonomika Odpowiedz

    Ten kto to wymyslil niech sie leczy!!!!! Mysla tylko o sobie, byleby tylko zgarnac pieniadze, a nie pomysla o uczniach. Co to w ogole za chory pomysl???!!! Ekonomik nie istnieje rok czy dwa tylko 73 lata!!!! Zauwazcie jaki jest poziom w Ekonomiku a jaki w Cambridge! Zasadnicza różnica! Zastanowcie sie wszyscy co robicie! Ci wszyscy radni i ci co to wymyslilu to jedna wielka patologia!!!!!!!!

    • uczen ekonomika 2 Odpowiedz

      Dokładnie!! W Ekonomiku nauczyciele sa bardzo przyjaźni ale też wymagający.
      Poziomy tych dwóch szkół są skrajnie różne,Ekonomik jest przede wszystkim szkołą BEZPIECZNĄ ,tu się nikt nie leje,nie ma krzywych,nieprzyjemnych spojrzeń,jest po prostu normalnie.Pani Dyrektor przez cały rok się stara nam dobrze organizować czas,stara się załatwiać różne wyjazdy,projekty unijne,właśnie trwa remont sali gimnastycznej nieremontowanej od lat.
      W drugim budynku szkoły jest świetna stołówka,klasy są mniejsze ale dzięki temu nauczyciel może zastosować indywidualne podejście do każdego ucznia.
      W większości klasy są tablice interaktywne,po prostu świetna szkoła !!!
      Polecam każdemu z Was! Najbardziej mi szkoda tych nauczycieli jak i innych pracowników którzy mogą pojść do zwolnienia oraz Pani Dyrektor która całe swoje serce poświęciła tej szkole.
      Apeluję do Radnych by się opamiętali i nie podjęli tej złej decyzji !

    • ana Odpowiedz

      Jaka jest niby ta różnica pomiędzy uczniami ZSE a ZST bo nie do końca rozumiem. Z tego co wiem to ZST posiada więcej certyfikatów, o wiele lepiej wyposażone pracownie a atmosfera w szkole sprzyja zdobywaniu nauki. O ekonomiku nigdy nie słyszałam dobrych opinii, a żyję w tym mieście już bardzo długo. Zresztą nie bez powodu tę właśnie szkołę wybrano do likwidacji. Obrażanie innych jest domeną uczniów i pracowników ekonomika.

  21. Studentka Odpowiedz

    Niech robią coś, żeby młodych zatrzymać, a nie zniechęcać! Prawda jest taka, że ciągnie do szkół np. tarnowskich i krakowskich, gdzie są większe możliwości rozwoju.

  22. Jan Odpowiedz

    Reformatorem oświaty powiatowej od lat jest naczelnik wydziału oświaty !!!!! Gratuluje panie NACZELNIKU !!!!!

    • Michał Odpowiedz

      Masz rację. Człowiek, który „rządzi” oświatą w powiecie powinien współpracować ze szkołami i wspólnie szukać dobrych rozwiązań, które zatrzymałyby uczniów w powiecie. A opinia jaka krąży o tym panu w środowisku jest delikatnie mówiąc niepochlebna, co źle o nim świadczy. Mania łączenia, nie tylko szkół, ogarnęła już cały powiat. Kilka lat temu radni powiatowi zdecydowali o połączeniu nowej hali sportowej w Bieczu, Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, bursy przy LO w Bieczu i Międzyszkolnego Ośrodka Sportu w jedną całość – Powiatowy Zespół Placówek Oświatowych. Beznadziejny pomysł, który się nie sprawdził i nie przyniósł żadnych oszczędności i dziś wiem, że instytucja ta zostanie rozwiązana. Dobrze, że tak się stanie, bo mieszanie grochu z kapustą nie jest wskazane. A panu Mikrutowi można powiedzieć: Panu już dziękujemy.

    • Aga Odpowiedz

      Naczelnik oświaty w naszym starostwie już dawno powinien stracić swoją posadę – a za co to on już bardzo dobrze wie.

  23. Agnieszka Odpowiedz

    a ZSZ w Bieczu ma ponad 100 lat czyli idzie na emeryturę 😉 a co tam podziękowania dla burmistrza Wędrychowicza rozwój przepiękny 😉 To dlatego przed wyborami nikomu się o tych planach nie mówiło bo w Bieczu wówczas by nie wygrał a stołek się przyda. Gratulacje może jeszcze do sejmu senatu Rozwali pan wszystko GRATULACJE

  24. Mariola Odpowiedz

    GCK należy pod Miasto, a tam nic nie będzie likwidowane – żadna jednostka ani szkoła miejska. Starostwo prowadzi szkoły ponadgimnazjalne i szuka oszczędności, podobno nawet cała subwencja oświatowa otrzymywana od państwa nie trafia do tych szkół. Głupie prowadzicie dyskusje co do poziomu szkół. Słabych uczniów też ktoś musi uczyć, bo jest obowiązek szkolny do lat 18.
    Programy, tablice interaktywne i dobrzy nauczyciele są we wszystkich szkołach, więc nie ma potrzeby chwalić własnego ogona.Nie pracuję w żadnej ze szkół,ale pracowałam w samorządzie,więc uwierzcie, że tu chodzi tylko o oszczędności.

  25. stokrotka Odpowiedz

    To niech Starostwo szuka u siebie oszczędności!!!

  26. Ala Odpowiedz

    Wszyscy rozumiemy,że chodzi o oszczędności, w takim razie dlaczego Starosta i zastępca mają największe pensje jakie mogli sobie przyznać???? Też w ramach oszczędności????? Czy nie powinni zacząć od siebie? A co z taką grupą bezrobotnych potem będzie? Bezrobotny generuje koszty!!! Czy w starostwie temperatura w biurach jest tak niska jak często w szkołach???? NIE!!! Oszczędności rozumiem. Ale plan oszczędności powinien być wypracowany ze szkołami, każdy dyrektor by miał pomysł, może gdyby osoby które nabyły świadczenia emerytalne poszły na emeryturę reszta mogłaby dalej pracować.

  27. Ala Odpowiedz

    A odwołując się do wyników, po coś ktoś wymyślił EWD, które Starostwo opracowuje i wysyła do szkół, EWD porównuje wyniki z jakimi przychodzi młodzież do szkoły i z jakimi kończy szkołę zdając egzaminy, jeśli jest dobre to oznacza, że dzieci się w szkole rozwinęły, jeśli złe to znaczy, że się cofnęły bez różnicy czy to dzieci słabe czy mocne! Skoro Starostwo zajmuje się tym to dlaczego teraz nie bierze tego pod uwagę???

    • Piotr Odpowiedz

      Starostwo nie opracowuje EWD. Wszystkie obliczenia Edukacyjne Wartości Dodanej przygotowywane są przez zespół ekspertów z Instytutu Badań Edukacyjnych. IBE jest placówką badawczą prowadzącą interdyscyplinarne badania naukowe nad funkcjonowaniem i efektywnością systemu edukacji w Polsce. Podlega pod MEN, a swoją siedzibę ma na ul. Górczewskiej 8 w Warszawie.

      Starostwo te dane przekazuje do szkół 🙂

  28. marek Odpowiedz

    Z tego co pisze na stronach www Starostwa, wpłacono masę środków żeby z dawnych starych zaniedbanych warsztatów ZST , zrobić nowoczesne centrum kształcenia zawodowego chodzi o kwotę ok kilku mln zł razem z dotacją z środków unijnych i teraz to ma być łączone za szkołą… To po to co było?
    Żeby ktoś odremontowany budynek przejął jak już będzie można zarabiać?
    ( na razie ze względu na dotacje przez nie można…) Jak był problem z finansowaniem trzeba było to sprzedać w stanie takim jak było, a środki skierować gdzie indziej. Chyba w tej chwili na starej odlewni robi sie salę audiowizualną podobno najnowocześniejszą w Gorlicach, to po co to ktoś robi??? Niech starostwo zacznie oszczędności od siebie.

  29. reset Odpowiedz

    Blady strach padł na dyrekcje i grona pedagogiczne? Może i zarząd ma rację – po co utrzymywać tylu dyrektorów i tak rozwiniętą administrację? Skoro Starosta za ok. 8 tys z groszem na rękę (pensja sklepikarza miejskiego, a jaka odpowiedzialność)zarządza powiatem to po co tylu dyrektorów którzy za ok. 6 tys na rękę zarządzają małymi szkółkami i mają odpowiedzialność 1000 razy mniejszą? Wystarczy jeden dyrektor – menager i jedna główna księgowa na kilka szkół i zacznie się praca jak w dobrej firmie :). Każdy będzie wiedział co i jak szybko ma robić. Wreszcie ktoś zaczął myśleć.

    • nowy Odpowiedz

      Pensja sklepikarza??? Odpowiedzialność??? A który starosta naprawdę poniósł jakiekolwiek konsekwencje swoich błędnych decyzji??? Śmiech a nie odpowiedzialność!!! A skoro to takie grosze to po co się na urzędy pchają, skoro zastępstwa Starosty zarabiał 6 tysięcy za nic nie robienie a teraz ma 8 za taką wielką pracę i odpowiedzialność to ktoś tu nagina fakty albo jest nieodpowiedzialny?? No chyba że chodzi o misję swojego życia ha ha ha, Trzeba szukać rozwiązań a nie likwidować.

    • Piotr Odpowiedz

      Pozdrawiam wszystkich ekonomistów. Pensje dyrektorskie w powiecie gorlickim (i w całej Polsce) są jawne. Dyrektorzy muszą składać oświadczenia majątkowe. Radzę zadać sobie trud i wejść na stronę: http://bip.malopolska.pl/spgorlice/Article/id,244336.html

      Jeśli dyrektor szkoły zarabiał 6 tys. złotych na rękę, to brutto ze stosunku pracy powinien mieć 102 tys. złotych rocznie. Otwieramy oświadczenie danego dyrektora i sprawdzamy. Kto pierwszy znajdzie dyrektora szkoły w powiecie gorlickim z 6 tys. złotych na rękę może o tym napisać na forum. Powodzenia 🙂

    • Jana Odpowiedz

      Reset, zresetuj się.

  30. Ala Odpowiedz

    Dziękuję za sprostowanie, tak czy inaczej EWD zostało stworzone po to między innymi aby móc określić czy szkoła pomaga uczniom piąć się wyżej czy też nie niezależnie od tego czy są słabi czy mocni, to przecież powinno stanowić ocenę pracy szkoły???? Proszę napisać jeśli znów się mylę?

  31. Mordechaj Odpowiedz

    Wszyscy którzy chcą zlikwidować jakąkolwiek szkołę powinni zostać wywiezieni na taczkach i wybatożeni na gorlickim rynku.Zgadzam się jednak z resetem co do sposobu zarządzania tymi szkołami.Zlikwidować przerosty administracyjno obsługowe,jeden dyrektor manager na wszystkie szkoły spokojnie wystarczy,zatrudnić zewnętrzną firmę sprzątającą do wszystkich szkół itp. itd.Te proste zabiegi organizacyjne pozwolą zaoszczędzić bardzo duże pieniądze, a szkoły nie muszą być zamykane.

  32. Jana Odpowiedz

    W ekonomiku finansuje starostwo remont sali gimnastycznej – teraz, szybciutko, w trakcie roku szkolnego. Podobno za pieniądze zaoszczędzone przez szkołę w ubiegłym roku – czyli jakies oszczędności są (?). I tu nasuwa się pytanie: Dla kogo ten remont? No bo szkoły ma nie być od września. A jak szkoły ma nie być i ktoś już na przejęcie/kupno tego budynku się szykuje, to jakim prawem przeprowadza się ten remont ZA SZKOLNE PIENIĄDZE? Jeśli coś napisałam niezgodnie ze stanem faktycznym, proszę o sprostowanie.

  33. Emerytowany nauczyciel Odpowiedz

    Pani Poseł- szkoda czasu na konferencję prasową, która ma Panią promować, to nic nie da, niech Pani idzie do Naczelnika i Starosty, policzy ile te szkoły kosztują i walczy na argumenty, walczy aż do zwycięstwa.

    • marek Odpowiedz

      Ma Pan oczywiście rację , tylko czy Pani Poseł potrafiłaby dokonać analizy i te argumenty sformułować? Śmiem wątpić.

    • Aga Odpowiedz

      Jak nie będzie walczyć jawnie to nic nie wywalczy. Wszystko musi byc na oczach ludzi – to się może choć trochę pohamują!

  34. Edukator Odpowiedz

    Ludzie, czy wy nie rozumiecie, że państwo daje pieniądze na ucznia? Możecie sobie podzielić klasy nawet na 5-osobowe, a subwencja z budżetu państwa przyjdzie taka sama jakbyście mieli klasy 40-osobowe! To co w takiej sytuacji byście zrobili? Idea klas 15-sto, 20-sto osobowych jest piękna, tylko, że nierealna bez zmiany polityki państwa. A że polityka państwa jest taka sama od 8 lat to do kogo macie pretensje? Sami się obwiniajcie.

  35. Edukator Odpowiedz

    Inna sprawa, to przestańcie wieszczyć tu jakąś totalną zagładę i armagedon. Nie trafi to wszystko bomba na jeden raz i nie zostanie z ekonomika lej w ziemi. Szkoły się połączą, a nie przestaną istnieć.

    • Agnieszka1 Odpowiedz

      oczywiście, lej w ziemi nie zostanie. Bo ktoś budynki ZSE przejmie, pewno za konkretne pieniądze, i pewnie o to głównie chodzi. ” Szkoły się połączą, a nie przestaną istnieć” – według planu Starostwa połączony zostanie ZSZ (pot.Cambrige) z Centrum Kształcenia Ustawicznego, ZSE zostanie ZLIKWIDOWANE (w planach jest konkretnie zapisane : „likwidacja Technikum Nr3”) – a to oznacza, że każda osoba pracująca w ZSE (bez wyjątku dyrektor, nauczyciel, pani woźna) otrzyma wymówienie i wyląduje na bruku, a wszyscy uczniowie tej szkoły zostaną wchłonięci przez nowy twór, jaką by nie nosił nazwę i SKAZANI na dokończenie edukacji w szkole o której nic nie wiedzą i co ważniejsze: KTÓREJ NIE WYBIERALI!ZSE przestanie istnieć! nie było żadnych konsultacji z uczniami, ich rodzicami, czy pracownikami. Więc proszę mi wierzyć, dla wielu jest to jak Pan to nazwał w swojej wypowiedzi „armagedon”.

      • Edukator Odpowiedz

        Jeśli nowy zespół ma nosić nazwę „techniczno-ekonomiczny” to raczej ZSE nie ulegnie „wchłonięciu”. Z technicznego punktu widzenia, to każdy pracownik z wymienionych jednostek otrzyma wypowiedzenia – bo zatrudni ich nowy podmiot. Oczywiście należy brać pod uwagę jakieś redukcje zatrudnienia, ale nie wierzę, że powiat nie zapewni ewentualnie zagrożonym osłony przynajmniej na znaczny czas. Powtarzam – pieniądze idą za uczniem, nie ma dzieci, nie ma uczniów, nie ma pieniędzy. Wszystkim chętnym życzę miłej konsumpcji pigułek „po” (to nie do pani, Agnieszko1, po prostu tak mi się w złości skojarzyło).

  36. nowy Odpowiedz

    No jasne, a gdyby był pomysł połączenia Starostwa z Urzędem Miejskim to z jednego i drugiego wszyscy by klaskali i się cieszyli wierząc, że wszystko będzie dobrze!!! Jeśli mówimy o reorganizacji to chyba trzeba opracować plany naprawcze, tak się to robi w cywilizowanym świecie a nie od razu likwidować, łączyć itd. Do kopalni dopłacamy, do służby zdrowia dopłacamy tylko oświata tak boli????

    • Zosia iJAN. Odpowiedz

      Może tak połończyć Starostwo i Urząd Miasta jestem zatym ……Tyle urzędasów jest niepotrzebnych. ile zostaje pieniedzy.?????????????

    • Aga Odpowiedz

      Instytucja jaką jest Starostwo Powiatowe to twór nikomu i do niczego nie potrzebny, kolejne miejsce gdzie rozdaje się stołki. Województwa oraz gminy miejskie i wiejskie są wystarczające do administrowania w Polsce!!!

  37. MIetka Odpowiedz

    Likwidacja gorlickiego „Ekonomika” to ZBRODNIA! Absolwentów tej szkoły można spotkać w wielu gorlickich instytucjach – banki, Urząd Skarbowy, ZUS, biura rachunkowe, przedsiębiorstwa handlowe i in., gdzie są oni cenionymi pracownikami. Czyżby Panie i Panowie Radni nie wiedzieli o tym? Jestem OBURZONA decyzją Zarządu Powiatu Gorlickiego!
    „Nauka jest niezmierzonym morzem dobrej wody. Im więcej jej pijesz, tym bardziej jesteś spragniony”. Niestety w Gorlicach to morze wysycha.
    Lew Tołstoj powiedział „Nauka to pokarm dla rozumu”. Widać niektórym brak tego pokarmu.

    • Jana Odpowiedz

      Albo rozumu.

  38. 60+ Odpowiedz

    Zastanawia mnie czym kierował się niemiecki okupant że w 1942 roku zezwolił na powstanie w Gorlicach szkoły handlowej dla Polaków. Może ktoś zna historię gorlickich szkół i coś napisze o ich funkcjonowaniu w okresie od 1939 do 1945. A w sprawie łączenia szkół to jestem na NIE i nie dlatego że jest mi po drodze z Panią POSEŁPIS , ale uważam że konsolidacja nie wyjdzie nikomu na dobre, stanowisk nie ubędzie a oszczędności będą tylko pozorne. Środków na finansowanie potrzeb szkolnictwa i na jego rozwój należy szukać poprzez ograniczanie roli ORGANÓW ADMINISTRACJI – szczególnie tzw. samorządowych.

    • Jana Odpowiedz

      A administracja (tzw. samorządowa) ma się dobrze, a nawet coraz lepiej. Wciąż jest jej więcej i wciąż potrzebuje nowych obiektów do „zasiedlenia”. Ratusz był za mały więc po zlikwidowaniu SP nr2 ratusz przysposobił sobie budynek na biura. Starostwu ciasno? Ależ nie ma problemu! Będzie przecież do wzięcia świetny budynek po ekonomiku przy Węgierskiej.

  39. Michał Odpowiedz

    Kilka lat temu burmistrz Sterkowicz zlikwidował najstarszą szkołę w Gorlicach – starą „dwójkę”, mimo wielu protestów rodziców i nauczycieli. Podobno nie było pieniędzy na jej utrzymanie. Zgadnijcie co teraz znajduje się w tym budynku? Pięknie wyremontowany służy urzędnikom Urzędu Miasta. Duże pomieszczenia, wygodne, nowe meble.. Kto z władz myślał wtedy i teraz o uczniach, nauczycielach. Nie liczcie na to, że ktoś pomoże zatrzymać „rządzących” w realizacji swoich pomysłów.
    Podobno władze wybieramy po to, aby reprezentowały nasze – mieszkańców -interesy. Ale po wyborach punkt widzenia się niestety zmienia.

  40. absolwentka gorlickiego ekonomika Odpowiedz

    Jestem absolwentka Ekonomika z czasow, gdy istnialo jeszcze Liceum Ekonomiczne. Konczac specjalnosc finanse i rachunkowosc bez problemu zajelam sie prowadzeniem ksiegowosci w rodzinnej firmie. Potem kontynuowalam nauke na kierunku Ekonomia i musze stwierdzic, ze nigdy nie wzielabym sie za prowadzenie ksiegowosci po ukonczeniu szkoly wyzszej. To nasz Ekonomik dal mi praktyczna i naprawde przydatna wiedze. Swoja historia chce uswiadomic czlonkom Rady Powiatu, ze likwidujac te szkole popelniaja olbrzymi blad. Odbieraja szanse na zdobycie zawodu bezposrednio po szkole i szybkie wejscie na rynek pracy. Zadna z zawodowych szkol srednich powiatu gorlickiego nie ma rownie dlugiej tradycji ksztalcenia i tak wielu naprawde wybitnych abswentow.

  41. interesujący się sprawą Odpowiedz

    Jak dobrze Wszyscy wiemy Ekonomik osiąga bardzo wysokie wyniki z egzaminu maturalnego jak i zawodowego w porównaniu z ZST. Łączyć…..? Czy to oby napewno dobry pomysł..? Drugą kwestią jest to że jaki sens widzą państwo Radni w tym, aby łączyć szkołę techniczną z ekonomiczną ..? Ja w tym nic nie widzę. Mam tylko dużą NADZIEJĘ że przemyślą to Radni i że nie dojdzie do tego połączenia ponieważ najbardziej ucierpią na tym uczniowie ZSE

    • fiorka Odpowiedz

      Z tymi wynikami egzainu to bym polemizowała. Najpierw proszę sprawdzić np. wyniki matur z matematyki i nie tylko a potem udzielać informacji. Bo jak wszyscy wiemy fakty są inne.

  42. Mietka Odpowiedz

    Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona.
    /Albert Einstein/
    Radni Powiatu Gorlickiego są całkowicie pozbawieni wyobraźni, jeśli chcą zlikwidować szkołę, która tak dobrze przygotowuje uczniów do przyszłej pracy.

  43. Mietka Odpowiedz

    Gdyby Radnych interesował uczeń, nigdy nie podjęliby takiej decyzji.

  44. Edukator Odpowiedz

    Problem przedszkoli i szkół podstawowych, do tej pory skrzętnie ukrywany, uderzył z całą siłą w szkoły średnie. Denerwujecie się, a popatrzcie wokół, po gminach, ile szkół polikwidowano, ale nie było tego widać. Pamiętacie tylko „dwójkę” w Gorlicach, bo to było widać, ale oświatowy trup po wsiach ścielił się gęsto od lat. Katastrofa demograficzna to dla wszystkich bajania socjologów; otóż nie: właśnie mamy jej pierwsze efekty jak na dłoni. Powtarzam, pierwsze, bo „najlepsze” jeszcze przed nami.

  45. krycha Odpowiedz

    Ten pomysł jest na pewno zarządu powiatu bo dla nich liczy się czynnik ekonomiczny a nie uczniowie.A pan Nalepka Bugno Kaszyk i Urbanek powinni poddać do dymisji za ten pomysł.

    • ciekawy Odpowiedz

      Ktoś z pewnością ostrzy sobie zęby na posiadłości Ekonomika! Pytanie kto, pytanie kto komu i co za to obiecał, kto na tym skorzysta? Bo z pewnością nie lokalna edukacja i z pewnością nie lokalne środowisko.

  46. Mordechaj Odpowiedz

    Budynek ekonomika jest dobrym miejscem np. na prywatne Liceum.
    Mogę się założyć że jak zlikwidują ekonomik to budynek nie będzie stał długo pusty.

  47. kgr Odpowiedz

    Widzę że osoba ukrywająca się pod nickiem edukator to zapewne edukator ze Starostwa takie mądrości tu wypisuje bo doskonale zna dalszy ciąg tej historii łączenia szkół tj zawierania nowych umów i kredytów bezpieczeństwa na przynajmniej najbliższy rok Tak oto widzimy co się dalej stanie .To proszę zdradź jeszcze edukatorze kto będzie na stołku dyrektora i kto zawładnie budynkami na Ariańskiej?

  48. Absolwent Odpowiedz

    Pamiętam obchody 70-lecia Ekonomika jak gorliccy decydenci grzali sie w swietle jupiterow!
    Wszyscy chwalili, dziekowali za sukcesy, zyczyli dalszych lat pomyslnosci…
    Szczegolnie zapadly w pamiec slowa Starosty Wedrychowicza, ze nie dopusci do likwidacji czy marginalizacji Ekonomika. I co teraz sie zmienilo?
    Krotka pamiec? Przeciez koalicja w powiecie ta sama. MRS WSTYD !!!

    • Absolwent Odpowiedz

      Aby nie być gołosłownym, „w internetach” nic nie ginie…
      Prezes Małopolskiego Ruchu Samorządowego Ziemi Gorlickiej Mirosław Wędrychowicz 31 sierpnia 2013 r.: „Dla Zarządu oraz Rady Powiatu Gorlickiego edukacja jest sprawą priorytetową. Chcemy i robimy wszystko, aby ustrzec się przed niezwykle trudnym, ostatecznym rozwiązaniem jakim jest likwidacja szkół. Bardzo wiele gmin i powiatów w Polsce w ostatnich latach podjęło takie kroki. My z dużą determinacją uciekamy od tego. Mam nadzieję, iż dzięki naszym wspólnym wysiłkom uda nam się przetrwać te trudne czasy. Proszę Państwa o wyrozumiałość dla bardzo rygorystycznego dyscyplinowania wydatków. Chociaż musimy „zaciskać pasa” to jednak nie stoimy w miejscu. Dziękuję nauczycielom i dyrektorom za aktywność w pozyskiwaniu środków zewnętrznych”.
      28 sierpnia 2014 r.: „Zdajemy sobie sprawę z tego, że w kolejnych latach może być naprawdę trudno, jednak naczelną zasadą Zarządu i Rady Powiatu Gorlickiego jest takie działanie, aby niż nie przekładał się na restrukturyzację. Wierzymy, że uda nam się utrzymać taki stan jak najdłużej. Jakość, poczucie bezpieczeństwa i dyscyplina – te trzy rzeczy przekonają rodziców, iż warto powierzyć swoje dzieci szkołom w powiecie gorlickim. Jestem o tym przekonany(…) Dziękuję nauczycielom i dyrektorom za aktywność w pozyskiwaniu środków zewnętrznych.”

      Co się zmieniło? Czy Ekonomik nie pozyskał „środków zewnętrznych”? Czytam, że wręcz przeciwnie, remont sali gimnastycznej (ja ją pamiętam z górami i dolinami) z oszczędności, co prawda wewnętrznych, więc powód nie pasuje?
      A może kłopoty z „jakością”? Ale przecież czytam, chmura edukacyjna, wolontariat, warsztaty zagraniczne, rekiny przedsiębiorczości itd., chyba nie?, to może „poczucie bezpieczeństwa i dyscyplina” – pamiętam z tym było dobrze, czytam, że nauczyciele nadal wymagający, więc nic się nie pogorszyło…
      Więc co? Zostaje mi polityka, przepraszam politykierstwo, bo na tym poziomie to jak to inaczej nazwać?
      Skoro to nie MRS (no chyba, że zmienił zdanie), to wychodzi, że PSL?
      Mam nadzieje, że Redaktor zada te pytania włodarzom powiatu?
      Szkoda, że przed wyborami NIKT nie prezentował tych projektów „wygaszania”…
      Stawiam dolary przeciw orzechom, że wyniki byłyby zgoła inne.

  49. Uczeń Odpowiedz

    Nalepka wziął się za Ekonomik bo konkuruje z jego Kromerkiem kkory niby jest najlepszy. Niech połączy Technikum Wincentego Pola z Kromerem.

    • ana Odpowiedz

      Haha dobre sobie od kiedy to ekonomik mógłby konkurować z jakąkolwiek szkołą a co dopiero z Kromerem. Nie oszukujmy się, ta szkoła mimo wielkiej determinacji uczniów i nauczycieli nie będzie stanowić żadnej konkurencji. Nie ma się czego obawiać,

  50. Iwona Odpowiedz

    Skandal! To degradacja Ekonomika.
    Jakie są argumenty za likwidacją akurat tej szkoły?
    I jeszcze tak godny patron. Jak to wygląda?
    Najpierw z pompą nadaje się imię Jana Pawła II a teraz do likwidacji? Jak trzeba organizowac uroczystosci to ekonomik byl dobry, marsze życia i rodziny, konkursy recytatorskie, uroczystosci kanonizacyjne, beatyfikacyjne etc.? Murzyn zrobił swoje. Murzyn może odejść?
    Już tacy byli co rękę na szkoły im. Św. Jana Pawła podnosili i długo nie porządzili…

  51. Mordechaj Odpowiedz

    Od dziś przed ekonomikiem powinny stać taczki i leżeć przygotowany bat, dla ewentualnych „dobroczyńców”.

  52. .obserwator podwórka Odpowiedz

    ” Niedofinansowanie szkół ponadgimnazjalnych to, jej zdaniem, główna przyczyna odpływu części młodzieży do liceów i techników w Nowym Sączu i Krakowie.”

    Bzdety. Pani poseł z PiSu zapomniała że to jej koledzy klubowi 15 lat temu „reformowali” oświatę? To są właśnie skutki radosnej twórczości wszelkiej maści pani klubowych kolegów i koleżanek – niedouków.
    Subwencja oświatowa, czyli słowo – klucz. Zna pani poseł to pojęcie? Prosze mi wskazać choć jedną szkołę w powiecie gorlickim, dla której subwencja pokrywa koszty prowadzenia w co najmniej 95%. Zna Pani taką?

    No to dobranoc. A tą konferencję to sobie może Pani populistko wetknąć. I to bardzo głęboko.

  53. Mordechaj Odpowiedz

    Czy nie widzicie państwo manipulacji??? Informacja o zamiarze likwidacji szkoły najprawdopodobniej będzie skutkowała zmniejszeniem rekrutacji w tym roku, nawet jeśli szkoła przetrwa.
    Jak będzie jeszcze mniej uczniów to w przyszłym roku lub za rok starostwo będzie miało dodatkowy argument żeby ją zlikwidować.
    Myślę że są tacy, którzy tylko czekają żeby przejąć budynek szkoły.
    Po co tworzyć prywatną szkołę od podstaw skoro można wynająć lub kupić gotowy i dobrze wyposażony budynek???

  54. rekordzista Odpowiedz

    81 komentarz! Rownie mocno znaczacy co wczesniejsze 80.

  55. . Odpowiedz

    .

  56. Nauczyciel Odpowiedz

    W roku szkolnym 2014/2015 II LO „górka” ma tylko 4 klasy I (więc nie jak pan Piotr pisze,że w 2014 roku prowadzona była rekrutacja do 6). W trakcie rekrutacji zamknięto nabór do klasy humanistycznej podobnie jak w Bieczu, przekazując ten nabór ILO. Wszystko można sprawdzić wiec bardzo proszę o prawdziwe dane.

    • Piotr Odpowiedz

      Sens jest taki, że rekrutowano jedna klasę więcej niż pozwoliło starostwo. Tak było, czy tak nie było? Jeśli się pomyliłem w liczbie, przepraszam.

      • loop Odpowiedz

        Tak, pomylił się Pan w liczbie (jak coś to było 5 zamiast 6).
        Powołuje się Pan również na artykuł:
        https://terazgorlice.pl/2014/02/19/niz-demograficzny-puka-gorlickich-szkol-ponadgimnazjalnych/

        Proszę przy okazji rzucić okiem na pierwszy komentarz pod tym artykułem, cytuję jego fragment:
        „Limity prowadzonej rekrutacji ustalone przez Zarząd Powiatu służą do przygotowania organizacji szkół i sporządzenia projektów arkuszy organizacyjnych. W przypadku dobrego naboru istnieje możliwość uruchomienia dodatkowych oddziałów. Taką informację otrzymali dyrektorzy szkół o czym Pan Redaktor zapomniał napisać.”

        Stare dzieje, ale bądźmy dokładni!
        Dziękuję, pozdrawiam 🙂

        • Piotr Popielarz Odpowiedz

          Ok. Bądźmy dokładni. Na stronie rekrutacji ZS nr 1 (http://lukasiewicz.gorlice.pl/index.php?r=site/page&view=recrutation.whyUs) czytamy: „Na egzaminie maturalnym w 2014 roku, 96% uczniów II Liceum Ogólnokształcącego odniosło sukces (średnie wyniki dla liceum ogólnokształcącego w Małopolsce wyniosły 82%, a w powiecie 90%”.

          Sprawdzamy? Wynik 96% dotyczy wszystkich sesji w 2014 roku, a więc także poprawkowej pod koniec wakacji. Jest prawdziwy, ale zestawiony został z wynikiem w liceach ogólnokształcących pochodzącym z sesji majowej. To rzeczywiście było 90% w powiecie gorlickim. Dlaczego nie podano średniej zdawalności w LO ze wszystkich sesji 2014 roku? Bo trzeba byłoby napisać, że średnia zdawalność wyniosła nie 90%, a 96,4%. I wtedy wynik 96% okazałby się niższy niż średnia w powiecie. I tak właśnie jest! Ot, taka niewinna manipulacja 🙂

          Co do przywołanego cytatu, to osoby zorientowane doskonale wiedzą, że w ciągu ostatnich lat niektóre szkoły miały rekrutację powyżej limitu i pomimo próśb (także rodziców i młodzieży) nie otrzymały pozwolenia na otworzenie dodatkowych klas. Są bowiem równi i równiejsi… Ja nie zapomniałem o tym napisać, ale po prostu ta informacja nie ma znaczenia. Stare dzieje, a przynajmniej taką mam nadzieję.

          Mylić się jest rzeczą ludzką, tym bardziej, że już dawno do tej pomyłki się przyznałem. Ona nie zmieniła jednak generalnego sensu, który mieści się najpełniej w sparafrazowanych powyżej słowach Orwella.

          Serdecznie pozdrawiam 🙂

          • loop

            96,4? Skąd taka średnia?
            Ja na podstawie danych z OKE Kraków wyliczam średnią w powiecie tak: 97,9+70+96+98,2+91,8=453,9
            453,9/5=90.78.
            Proszę bez niepotrzebnych ataków na szkołę konkurencyjną!

          • Piotr Popielarz

            Rozumiem już, w jaki sposób liczysz, ale zaręczam Ci, że w ten sposób się nie doliczysz. Osoba, która wpisała te dane na stronie ZS nr 1, też nie liczyła w ten sposób. Obliczanie jest proste. Zdawalność to nic innego jak procent tych, którzy zdali egzamin maturalny, spośród wszystkich, którzy do niego podeszli. I wygląda to tak:

            I LO Gorlice – 233 zdających – 228 zdało (97,9%)
            II LO Gorlice – 151 zdających – 145 zdało (96%)
            LO Biecz – 113 zdających – 111 zdało (98,2%)
            LO Bobowa – 49 zdających – 45 zdało (91,8%)
            Prywatne LO dla Dorosłych (ul. Cicha, Gorlice) – 10 zdających – 7 zdało – 70%

            Razem do egzaminu maturalnego w 2014 roku (w maju i sierpniu) przystąpiło w powiecie gorlickim 556 uczniów. Ostatecznie maturę zdało 536 uczniów. Daje to (i nie będzie inaczej) równe 96,4%. Wystarczy wziąć kalkulator.

            Nadal jestem przekonany, że o wiele ważniejsza jest zdawalność egzaminu majowego, czyli w pierwszym terminie, choć tutaj akurat można dyskutować. Szkoły podczas rekrutacji wolą się jednak posługiwać danymi ze wszystkich sesji egzaminacyjnych w roku 2014. Są to bowiem o wiele wyższe wyniki. Tyle tylko, że po pierwsze, tylko zdanie egzaminu w maju daje szansę dostania się na atrakcyjne studia jeszcze w tym samym roku. Maturzystom z sierpnia pozostają wolne miejsca na tych kierunkach, które są deficytowe i nie przyciągnęły kandydatów podczas lipcowej rekrutacji lub też nauka w szkłach pomaturalnych. Po drugie, sukces w sesji poprawkowej uczeń zawdzięcza nie tyle szkole, ale raczej temu, że przysiadł podczas wakacji na tyłku i sam nadrobił zaległości. A jak było w sesji majowej?

            I LO Gorlice – 94%
            LO Biecz – 93%
            II LO Gorlice – 87%
            LO Bobowa – 86%
            Prywatne LO dla Dorosłych (ul. Cicha, Gorlice) – 30%

            I na zakończenie, bo pogoda ładna i można wybrać się do ogródka, to nie był atak, ale obrona. A bronić się każdemu wolno. Tu zresztą chodzi również o elementarną uczciwość i grę fair. A tego wyraźnie w gorlickim środowisku brakuje 🙂

          • anno

            Czy mógłby tu zabrać głos ktoś obiektywny „NIE” powiązany w żaden sposób z gorlickimi szkołami?

          • Jurand

            Nikt u nie wspomniał o jednej ważnej rzeczy- nie ważne są rankingi „zdawalności” matury – to w bardzo małym stopniu zasługa tych szkół. Nieprawda? Właśnie, że prawda. Takie wyniki matur ( swoją drogą bardzo dobre)są wynikiem pracy uczniów i wyrzeczeniom ich rodziców którzy płacą za KOREPETYCJE. To właśnie dzięki KOREPETYCJĄ są takie wyniki. Uczniowie na pewno potwierdzą, że bez KOREPETYCJI nie ma co liczyć na wysoki wynik maturalny. TAKA JEST BRUTALNA PRAWDA O GORLICKICH SZKOŁACH

        • JURAND Odpowiedz

          Złota łopata za odkopanie tematu

          • loop

            I nadal nie jest Pan dokładny na tyle, na ile się Panu wydaje!
            W przywołanym fragmencie ze strony mamy „średnie wyniki dla liceum ogólnokształcącego”.
            Rozróżnia Pan czym jest zdawalność, a czym średnia zdawalność? Chyba nie. Najczęściej mówiąc średnia myśli się o średniej arytmetycznej (jest jeszcze harmoniczna czy też geometryczna). Jest to suma elementów zbioru, podzielonych przez ich liczbę. Licząc średnią ze zdawalności dla techników wychodzi 58%, dla liceów ok 90%.
            Stąd też moje przeliczenie odnosi się do średniego wyniku zdawalności, Pan liczył co innego. Proszę czytać ze zrozumieniem.

          • Piotr Popielarz

            Tyle w tym temacie. Zaczynamy tonąć w oparach absurdu. Pokonałeś mnie doświadczeniem.

  57. Janina Odpowiedz

    Tak naprawdę to nie chodzi o oszczędności tylko o czyjeś stołki, posadki; będzie możliwość dokonania nowych przetasowań a wśród tego bałaganu łatwiej będzie zatrudnić „żonę znajomego”!!!

  58. Suzi1 Odpowiedz

    Człowiek gospodarny ze złotówki zrobi tysiąc, marnotrawca straci i złotówkę i tysiąc narzekając, że mu mało. Nasi samorządowcy nie tylko wydają ponad stan pieniądze podatników (np. uchwalenie najwyższych stawek pensji), ale jeszcze marnotrawią społeczny majątek wypracowany przez pokolenia. Kto im dał moralne prawo, by niszczyć to, czego sami nie zbudowali??? Precz od szkół z wieloletnią tradycją!!! Najbardziej oburza mnie fakt, że na takie szalone pomysły likwidacji 30% powiatowych szkół ponadgimnazjalnych (3 z 9)ważyli się również nauczyciele (wicestarosta oraz naczelnik edukacji). Panie wicestarosto, jest pan na urzędzie od 2 miesięcy, a zabiera się za likwidację szkół ze 100-letnią tradycją. Doprawdy, żałosne to, ale kto tworzy iluzję, sam przeminie, jak iluzja.

  59. Edukator Odpowiedz

    Oficjalne dane za rok szkolny 2014/2015 oraz dla porównania 1999/2000 – liczba uczniów w poszczególnych szkołach prowadzonych przez powiat gorlicki:
    I LO w Gorlicach – 629 uczniów / 966 uczniów w roku szkolnym 1999/2000
    ZSZ w Gorlicach – 754 uczniów / 1708 uczniów w roku szkolnym 1999/2000
    ZST w Gorlicach – 403 uczniów / 858
    ZSE w Gorlicach – 370 uczniów / 805
    ZS Nr 1 w Gorlicach – 755 uczniów / 1202
    LO w Bieczu – 220 uczniów / 434
    ZSZ w Bieczu – 287 uczniów / 805
    ZSO w Bobowej – 294 uczniów / 356
    ZSZ w Bobowej – 287 uczniów / 681
    SOS-W w Szymbarku – 100 uczniów / 57
    SOS-W w Kobylance – 43 uczniów / 29
    Niestety, tradycja nie zapełni nam ławek ani sal gimnastycznych.

  60. Obsrywator Niecodzienny Odpowiedz

    @Edukator te dane gdzieś tam wyżej już ktoś wklejał. I czego one mają dowodzić?
    Zestawienie akurat tych roczników to świetna pożywka dla wszelkiej masy populistów; szczyt wyżu lata 1983-84 z największym dołkiem, przełomem Millenium. Tyle, że już od roku 2002-2003 mamy powolny ale jednak wzrost urodzeń…
    I sądzisz, że za kilka lat będzie się dzielić z powrotem te szkoły?
    Jeśli takie przekształcenie a faktycznie likwidacja nastąpi to nigdy już w Gorlicach nie będzie publicznego Ekonomika.
    Takie są faktyczne skutki tej uchwały. Nie czarujmy się jakimiś liczbami.

    A tradycję to już świetnie nakreślił Bareja, szkoda, że nadal rzeczywistość tak aktualna…
    – Ona nie może się tak nazywać: Tradycja!
    – Dlaczego niby?
    – Pytasz, dlaczego? No bo tradycją nazwać niczego nie możesz. I nie możesz uchwałą specjalną zarządzić ani jej ustanowić. Kto inaczej sądzi, świeci jak zgasła świeczka na słonecznym dworze. Tradycja to dąb, który tysiąc lat rósł w górę. Niech nikt kiełka małego z dębem nie przymierza. Tradycja naszych dziejów jest warownym murem, to jest właśnie kolęda, świąteczna wieczerza… To jest ludu śpiewanie, to jest ojców mowa, to jest nasza historia, której się nie zmieni. A to co dookoła powstaje, od nowa, to jest nasza codzienność, w której my żyjemy”.

    • Edukator Odpowiedz

      Kto i gdzie je wkleił? Być może nie zauważyłem.
      Natomiast zauważam, w całej dyskusji zmierzamy ku wyżynom, patosu coraz więcej, a rzeczywistość skrzeczy. A ja właśnie o tej rzeczywistości, na którą wszyscy patrzą, i nikt jej nie widzi. Wszyscy słuchają, nikt nie słyszy.
      Piszesz o odbiciu? Tak, minus w przyroście naturalnym na kilka lat zamienił się na plus, bo akurat wyż lat 80-tych ma dzieci. Jedno, góra dwoje. Za chwilę ten wyż się przesunie, i dziura demograficzna będzie jeszcze większa. Popatrz ile jest dzieci w przedszkolach i podstawówkach, sprawdź saldo migracji w Powiecie Gorlickim, i będziesz miał czarno na białym czy zapełnimy szkoły średnie za kilka lat czy nie.

      • Obsrywator Niecodzienny Odpowiedz

        Nikt nie twierdzi, że rzeczywistość nie ma się zmieniać. Twierdzę tylko, że podpieranie łączenia na danych skrajnych to populizm i demagogia a przede wszystkim łączenie tak odmiennych placówek to nie jest dobry pomysł.
        Jasne, likwidujmy, to z pewnością młodzież będzie chętniej zostawać w Gorlicach i poprawi się przyrost naturalny. Po prostu wyjedzie 3-4 lata wcześniej choćby do Jasła czy N. Sącza już na etapie liceum.
        Coś z czego Gorlice winny czynić swój atut, mianowicie świetnie wyedukowane społeczeństwo chcemy zniszczyć; wtedy to już rzeczywiście pozostaje tylko rozwijać geriatrię.
        Pomijając wyżyny i patos, choć struktura uczniów w obu placówkach ma znaczenie, pytam jakie konkretnie oszczędności to ma przynieść?
        Przecież zarządzanie kilkoma budynkami oddalonymi o parę kilometrów nie będzie się odbywało zdalnie, ktoś będzie musiał siedzieć i tu, i tam – pewnie lotny V-ce dyr.
        Czy sekretariat da się ograniczyć, czy sprzątaczki też? Czy nauczyciele będą latać pomiędzy szkołami? Może outsourcing księgowości?
        Co konkretnie bo z samego łączenia pieniędzy nie przybędzie. A kosztów w początkowej fazie na pewno, od głupich pieczątek zaczynając…
        Konkrety Panie Starosto czy inny Zarządzie Powiatu jeśli już konsultacje społeczne prowadzimy na portalach bo władza bała się przed wyborami zaprezentować wyżyny intelektu.

        • Edukator Odpowiedz

          Żadne skrajne dane – to po prostu dane realne, tyle było, a tyle jest. Różnica jest szokująca. I będzie jeszcze większa, a myślenie życzeniowe i zaklinanie rzeczywistości nic nie dadzą. Próbowała tego zdaje się była pani burmistrz Biecza, i w końcu musiała pójść na swoje szkoły z toporem i ciąć, a i tak nic nie pomogło.
          Natomiast całkowicie zgadzam się z pytaniami o oszczędności, ich wysokość, przyszłe zarządzanie, pomysł na funkcjonowanie. Dokładnie, to są ważne pytania, na które sam chciałbym znać odpowiedzi jako mieszkaniec powiatu.

          • Obsrywator Niecodzienny

            Nadal będę się upierał, że są to dane skrajne; dane uśrednione z ostatnich 25 lat nie wyglądają tak czarno.
            Ale OK, jak się przepychamy danymi to wg Ministerstwa Edukacji w ostatnich latach subwencja oświatowa wzrastała pomimo spadku liczby uczniów.
            Dla przykładu, od 2000 r. wzrosła ona ponad dwukrotnie, tj. o ponad 20 mld zł, choć liczba uczniów w tym okresie spadła o ponad 30%.
            Ale subwencja oświatowa to nie jedyne źródło finansowania edukacji. Samorząd dostaje przecież jeszcze pieniądze z naszych podatków i musi partycypować z Państwem , w końcu po coś jest.
            I teraz pytanie do Zarządu Powiatu:
            „Do dnia 15 stycznia 2015 r. samorządy zobowiązane zostały do odesłania ewentualnych korekt w wykazach otrzymanych z Ministerstwa :
            – wykaz szkół i placówek prowadzonych/dotowanych przez jednostkę samorządu terytorialnego,
            -zestawienie zawierające dane o łącznej liczbie etatów nauczycieli.
            W przypadku akceptacji załączonych dokumentów samorząd może przekazać podpisane oświadczenie (wg załączonego wzoru) w tej sprawie. Brak zweryfikowanych informacji zostanie uznany za akceptację przesłanych wykazów zadań rzeczowych”. Źródło MEN
            Czy dokonano weryfikacji, jeśli tak, to z jakim efektem?

  61. Anonim Odpowiedz

    dupa z króla

  62. WRÓG ŁĄCZENIA SZKÓŁ Odpowiedz

    Niestety, „DZIĘKI” NASZYM OBECNYM WŁADZOM, GORLICE NIEDŁUGO ZMIENIĄ STATUS Z „MIASTA” NA STATUS „WIOSKI”. KINO NIEPOTRZEBNE, FABRYKA NIEPOTRZEBNA, TERAZ SZKOŁY NIEPOTRZEBNE. NAJŁATWIEJ ZLIKWIDOWAĆ,NIE PATRZĄC NA NIC… NAJWYŻSZE STOŁKI PRZEZ KOLEJNĄ KADENCJĘ BĘDĄ MIEĆ NIEZŁE ZAROBKI…ALE ZA TO NA SUMIENIU TYCH POZWALNIANYCH NAUCZYCIELI, KTÓRZY NIESTETY ALE TEŻ MAJĄ RODZINY I NIERZADKO KREDYTY! PANIE „N”, PANIE „G”, PANIE „B” PROSZĘ POWIEDZIEĆ JAKIE REALNE SZANSE BĘDĄ MIĘLI CI ZWOLNIENI NAUCZYCIELE NA ZNALEZIENIE PRACY?…NAWET W NIESWOIM ZAWODZIE BĘDZIE IM CIĘŻKO ZNALEŹĆ PONIEWAŻ BEZROBOCIE SIĘGA 15%.

  63. WRÓG ŁĄCZENIA SZKÓŁ Odpowiedz

    EKONOMIK I „CAMBRIGE” TO DWIE RÓŻNE SZKOŁY I DWA RÓŻNE -NIEZASTĄPIONE POZIOMY KSZTAŁCENIA. JEŻELI DOJDZIE DO POŁĄCZENIA TYCH SZKÓŁ TO TAK NAPRAWDĘ ZA KILKA LAT WŁADZA POSUNIE SIĘ O KROK DALEJ i BĘDZIE DĄŻYĆ DO POŁĄCZENIA LICEÓW,tłumacząc się że skoro w Technikum się udało to dlaczego w LO miałoby się nie udać….a przecież niż demograficzny przewidziany jest na kolejne 5-6 lat.
    JEDNO JEST PEWNE! NAUCZYCIELE OBYDWU GORLICKICH LICEÓW zarówno I LO JAK I II LO SĄ SOLIDARNI Z EKONOMIKIEM I TECHNIKUM W.POLA I TEŻ UWAŻAJĄ ŻE POMYSŁ ŁĄCZENIA JEST NIEROZSĄDNY I SKRAJNIE NIEPRZEMYŚLANY!!!!!!!!!!

  64. Nauczyciel Odpowiedz

    Każda szkoła chce przyjąć jak największą liczbę uczniów, bo to jest praca dla zatrudnionych tam nauczycieli,jeżeli przyjdzie młodzież zdolna to można nie tylko pracować ale i uzyskiwać znaczące sukcesy. Jednak teraz nie pora na wykłócanie się,która szkoła lepsza myślę że, najwyższy czas aby wszyscy nauczyciele się zjednoczyli, niestety nasze władze dbają jak widać przede wszystkim o siebie, nic ich nie interesuje tylko wysokie pobory. Gdzie w tym wszystkim ta „służba publiczna”????? To raczej przypomina działanie „co by tu jeszcze spieprzyć Panowie, co by tu jeszcze spieprzyć”.

    • Helena Odpowiedz

      Ale trzeba pogodzić się z tym, że uczniów jest i będzie coraz mniej, nie rozumie dlaczego takie oburzenia wśród nauczycieli, przecież nikt nie będzie utrzymywał stanowiska tylko po to żeby miał nauczyciel pracę, jak w innym zakładzie pracy nie ma pracy to się człowieka zwalnia, i trzeba się z tym pogodzić, dlaczego maja być utrzymywane 2 placówki jak spokojnie taką liczbę uczniów jaka jest teraz można umieścić w jednej, przecież najważniejsza jest wykwalifikowana kadra a nie miejsce nauki, mi jako matce uczennicy jednej ze szkół i jej samej w ogóle nie przeszkadza, że zmieni placówkę, bo co niby inny budynek to gorzej się będzie uczyć? Jej wiedza zależy od zaangażowania nauczycieli i jej samej a nie od adresu, co niby nauczyciel będzie gorzej uczył bo zmieni siedzibę pracy, ja 2 razy zmieniałam miejsce pracy i nic z tego złego nie wynikło, zmiany są po to by je wprowadzać jeżeli wymaga tego sytuacja a myślę że coraz mniejsza liczba uczniów jest wystarczającym powodem aby te zmiany wprowadzić.

  65. Anonim Odpowiedz

    Jakim prawem łączyć Ekonomik z Cambrige ?! Przecież nie dość że to dwie różne szkoły to Ekonomik jest lepszy w wynikach maturalnych i we wszystkim na co ciężko pracuje kadra pedagogiczna jak i uczniowie dla których krzywdzące będzie przenoszenie się do szkoły której NIE wybierali.
    Dlaczego wszystko na co ludzie pracowali wiele lat ma iść od tak w zapomnienie bo jednemu staroście chce się łączyć szkoły ?
    To nie normalne. Nie dość że w Gorlicach nie ma pracy ( bo taka jest niestety prawda ) to jeszcze zredukować etaty nauczycieli no bo pewnie przecież nie starosta straci pracę więc jedna szkoła w tą czy w tą.
    Lepiej chyba stawiać na młodzież i na chęć jej wykształcenia.
    ŁĄCZENIE SZKÓŁ JEST BEZ SENSU !!!

  66. klika Odpowiedz

    To jest jedna wielka klika, żadne oszczędności tylko intrygi i kombinacje.

  67. Zosia i JAN. Odpowiedz

    Najlepiej Zlikwidować.TYLKO JAK TO ODBUDOWAĆ CO ISTNIAŁO ??????? GORLICE ZABITE DECHAMI EMERYT I RENCISTA I KÓŁKO RÓŻAŃCOWE I MARKETY .TO ZOSTANIE W GORLICACH. RAFINERIA ZGNOJONA FABRYKA ZGNOJONA.NIEWIELE JUŻ ZOSTAŁO ??????????????

  68. roma Odpowiedz

    Szanowny panie redaktorze, myślałam ,że pana portal to zamieszcza informacje prawdziwe a nie pomówienia i totalne bzdury, widząc po pana artykule nie brał pan udziału w obradach sesji tylko to co ktoś coś powiedział inny dodał inny przekręcił pan to napisał nie mówi się o likwidacji szkół tylko o powstaniu zespołów i to nie starosta wymyślił czy Bugno czy Nalepka to taką mamy od nowego roku ustawę. Uczniowie pozostaną w tych szkołach chodzi tylko o dyrekcję i administrację jedna np na trzy szkoły. Na stronie starostwa a jutro w gazecie gorlickiej jest odpowiedź starostwa na stawiane zarzuty likwidacji szkół.Prawdę mówiąc to w niektórych szkołach jest np 7 nauczycieli od jednego przedmiotu dzieci do nauczania tylko dla czterech trzy etaty trzymane sztucznie a oni chcą podwyżek gdzie inni zarabiają najniższą krajową

    • Obsrywator Niecodzienny Odpowiedz

      @roma
      „to nie starosta wymyślił czy Bugno czy Nalepka to taką mamy od nowego roku ustawę” A możesz wskazać Dziennik Ustaw gdzie ta NOWA ustawa została opublikowana?
      Teraz to niektóre media są winne?
      Na stronie Powiatu właśnie zajawka wywiadu z panem Starostą: „rozpoczęliśmy konsultacje z dyrektorami szkół ponadgimnazjlanych i placówek oświatowych oraz radnymi Rady Powiatu nad koniecznością dostosowania sieci szkolnej do wciąż malejącej liczby uczniów oraz do zmniejszającej się w ślad za tym subwencji oświatowej z budżetu państwa”.
      To może Starostwo powiesi też materiały do dyskusji?

    • nowy Odpowiedz

      A skąd ma Pani informację o przeroście nauczycieli??? Jak to jest możliwe skoro to Starostwo zatwierdza wszelkie plany nauczania i angaże i co roku widnieją pod tym podpisy przedstawicieli Organu Prowadzącego, czyżby ktoś przymykał oczy na to??? TO kogo tu by była wina, myślę, że ten komentarz godzi bardziej w Organ Prowadzący niż w szkoły, poza tym czy ktoś tu pisze o podwyżkach??? A głosowanie ma dotyczyć LIKWIDACJI nie połączenia!!!

    • . Odpowiedz

      Kiedy ta sesja Rady Powiatu się odbyła? Narazie to są spotkania w Starostwie 🙂

    • Obsrywator Niecodzienny Odpowiedz

      @roma, nie doczekałem się odpowiedzi…
      Czy mówimy o ROZPORZĄDZENIU MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 15 grudnia 2014 r. w sprawie sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego w roku 2015?
      http://men.gov.pl/images/do_pobrania/Algorytm_2015.pdf
      Jeśli tak, to proszę jeszcze raz poczytać dokładnie przepisy bo strzela sobie Pani w stopę…

      Żaden z obowiązujących przepisów nie gwarantuje, że część oświatowa subwencji ogólnej ma pokryć wszystkie wydatki oświatowe jednostek samorządu terytorialnego.
      Zadania oświatowe związane z prowadzeniem/dotowaniem przez jednostki samorządu terytorialnego szkół i placówek oświatowych finansowane są nie tylko z części oświatowej subwencji ogólnej, ale także z innych źródeł dochodów: z innych niż oświatowa części subwencji ogólnej, dotacji celowych z budżetu państwa oraz dochodów własnych jednostek samorządu terytorialnego.

  69. hary Odpowiedz

    setny komentarz 😀

  70. Piotr Popielarz Odpowiedz

    Które zdanie jest nieprawdziwe? Proszę wskazać 🙂

  71. Zaniepokojony Obserwator Odpowiedz

    ciekawe czy starosta, czy nawet jakiś radny wysłał by swoje dziecko do szkoły jaką jest Cambrige? gdzie uczniowie pozwalają sobie na bardzo wiele, a dyrekcja i nauczyciele mają na to wszystko olewkę. Sam widok Cambrige na przerwach: Uczniowie (zdecydowana większość) paląca pod drzwiami. Jeden wielki dym. Ekonomik ma się przyłączyć do takiej szkoły? Gdzie w tym wypadku są rodzice? Uważam, że taka decyzja powinna być wcześniej podana jako jedno z wielu rozwiązań. A teraz wyszło co wyszło

  72. kasa Odpowiedz

    przestańcie się obrażać. Dyskutujcie na tematttttttt!!!!!!! Tak można powiedzieć o każdym jak piszecie o cambridge
    A prawie gwałt w szatni ekonomika to już wszyscy zapomnieli? I zatuszowanie całej sprawy?Więc jak wygląda to bezpieczeństwo w ekonomiku?
    Popatrzcie na EWD jakosc obu szkół jest podobna, a z części matematycznej o niebo lepsza w ZST. Więc nie obrażajcie, bo wszędzie są plusy i minusy. W kromerze, na górce, bodowlance i gdzie indziej też można by mówić o złych rzeczach .Skupcie nie na problemie jak już macie coś do powiedzenia. Podawajcie argumenty rzeczowe za łączeniem lub przeciw

  73. aa Odpowiedz

    Ma tu zostać jak powiedział minister z Rządu PO
    „…. …. i kamieni kupa”

  74. hary Odpowiedz

    PO zrobi Wam dobrze…ale ludzie nadal głosują. To jest paradoks, którego nie potrafią zrozumieć badacze. Widocznie albo fałszerstwo albo Polacy są tacy bezmyślni

  75. gorliczanka Odpowiedz

    Ja tak sobie myślę „przyjdzie kryska na matyska”. Likwidujemy pomału wszystko rafinerię,fabrykę,kino,szkoły,małe sklepy itp Ludzie wyjadą z tego miasta wie w końcu zlikwidują i Starostwo bo nie będzie już potrzebne. Zostanie kościół,cmentarz i szpital ze specjalistami pożal się Boże ale na geriatrii specjalistów od wypisywania kroplówek nie potrzeba.
    PS gdzie tam kasa się dopatrzył w EWD lepszych wyników w przedmiotach matematyczno- przyrodniczych w ZST??? Ktoś tu nie umie analizować EWD.

  76. uczen Odpowiedz

    ”a z części matematycznej o niebo lepsza w ZST”
    chyba ten ktoś nie wie co pisze 🙂

    • Piotr Popielarz Odpowiedz

      • Piotr Popielarz Odpowiedz

        Postaram się pogodzić dyskutujących.Tak wygląda EWD obu szkół za lata 2012-2014. Odrobinę większy przyrost wiedzy zanotowano w Technikum nr 3 w ZST. Maturę lepiej zdają uczniowie Ekonomika.

    • Piotr Popielarz Odpowiedz

      • Piotr Popielarz Odpowiedz

        No i EWD humanistyczny. Tu raczej nie może być wątpliwości. Zarówno przyrost wiedzy, jak i wyniki maturalne zdecydowanie na korzyść Ekonomika. Z całym szacunkiem do ZST 🙂 Chodzi mi tylko o fakty!

  77. Nicki Odpowiedz

    Pan starosta sam nie wie co robi! Mówi że uczniowie uciekają z powiatu, ale żeby ich zatrzymać nie robi nic! Rozmawiałem ze znajomymi, ci z którymi chodzę do klasy mówią że jak tylko dojdzie do tego zmieniają szkołę, a ci którzy etap wybierania mają jeszcze przed sobą ominą tą szkołe szerokim łukiem i wybierają się poza powiat! Pan starosta chciał walczyć z bezrobociem, ale likwidując szkołę nauczyciele stracą pracę i bezrobocie chyba jednak się powiększy… brak pomyślunku .. według mnie, może i jestem ułomny ale to jest moje zdanie, zdanie zwykłego ucznia, który przerażony jest tym co się dzieje… i choćbym miał poruszyć niebo i ziemię będę bronił mojej szkoły bo to mój obowiązek! A pana starostę wzywam do głębokiej refleksji!

  78. Ja Odpowiedz

    A czy roma była na sesji w Starostwie? Zapraszam na stronę halogorlice Jest tam napisane co Starostwo proponuje -LIKWIDACJĘ droga romo a swoją drogą to skąd pozyskałaś informację o sztucznie utrzymywanych etatach w szkołach? Powiedz gdzie takie są to się może ktoś załapie jak go po likwidacji zwolnią.

  79. kasa Odpowiedz

    A może wiesz ilu uczniów Ekonomika jest niedopuszczanych do matury? Z tego co słyszałem, to połowa klasy

    • Piotr Popielarz Odpowiedz

      Tego nie wiem. Przykro mi. Ale nie sądzę, aby była to połowa klasy.

  80. nowy Odpowiedz

    Niedopuszczanych???? Ktoś ich w dyby zakuwa???? Żeby móc zdawać maturę trzeba uzyskać pozytywne oceny z wszystkich przedmiotów więc najwyraźniej osoby te ich nie uzyskały, a poza tym niemożliwa jest taka sytuacja, w każdej szkole zdarzają się sporadycznie osoby które albo mają oceny niedostateczne ale sami rezygnują z matury ponieważ nie jest im potrzebna, nikt nigdzie nikomu nie może zabronić podejścia do matury, to uczeń składa lub nie deklaracje!!!! Jest dorosły!!!

  81. nowy Odpowiedz

    Dla wyjaśnienia
    LO w Bieczu- 121 przystępujących
    II LO w Gorlicach – 148 przystępujących
    LO w Bobowej – 52 przystępujących
    Technikum nr 1 w ZS nr 1 Gorlice – 58 przystępujących
    Technikum nr 3 w ZSE Gorlice – 104 przystępujących
    Technikum nr 2 w ZSZ Gorlice – 79 przystępujących
    Technikum nr w ZST Gorlice – 57 przystępujących
    Technikum w ZSZ Biecz – 57 przystępujących
    Technikum w ZSO Bobowa – 42 przystępujących
    Technikum nr 2 w ZSZ Bobowa – 57 przystępujących
    Skoro byłoby tak jak zostało zasłyszane ile osób musiałoby kończyć??? Ile klas na każdym szczeblu edukacji ma ekonomik wie ktoś kto „zasłyszane” dyrdymały tu opowiada???? Sprawdzić należy to co się pisze zasłyszane rzeczy można do kosza od razu wyrzucić!

  82. kasa Odpowiedz

    uderz w stół, a nożyce się odezwą ha, ha, ha.
    Ale masz racje nowy, artykuł jest o likwidacji więc o tym dyskutujmy, a nie o tym w czym kto jest lepszy czy gorszy. Jestem z innej szkoły, więc mi to wsio jedno

  83. nowy Odpowiedz

    Niestety z „zaszłyszanych” i niesprawdzonych wiadomości robią się tylko problemy i to na każdym polu zawodowym i prywatnym więc lepiej nie rozpowszechniać coś czego nie jesteśmy pewni żeby nam później niezręcznie nie było

  84. uczen ekonomika 2 Odpowiedz

    Drodzy Państwo! Mając doczynienia z Panem starostą mamy doczynienia z hipokryta roku !Jego hasła w kampanii okazały się w realnym działaniu zwyczajnym kłamstwem i kiełbasom wyborczą .

    • uczen ekonomika 2 Odpowiedz

      Na swoim profilu starosta Karol Górski ma ustawione w tle swoje stare hasła: SŁUCHAMY ROZMAWIAMY DZIAŁAMY
      Okazały się one kłamliwe dla nas wszystkich

  85. Ja Odpowiedz

    Jak jesteś z innej szkoły kasa to co opowiadasz że połowy klasy się do matury nie dopuszcza nie siej tu fermentu. Zajmij się nauką żeby Ciebie do matury dopuścili.

  86. Maniak Odpowiedz

    Skandal!!! NAUCZYCIELE – NAUCZYCIELOM Likwidują szkoły, bo sami zasiadając w Radzie Powiatu, ba nawet w Zarządzie Rady Powiatu, prawie od początku powstania tej Rady, nic nie zrobili, by zatrzymać młodzież w powiecie. Tyle lat ZMARNOWALIŚCIE!!!,jak możecie teraz likwidować szkoły, gdy nie stworzyliście żadnych miejsc pracy!!! likwidujecie szkoły w roku troski o kształcenie zawodowe, gdy zostaje ZWIĘKSZONA subwencja oświatowa dla szkół zawodowych. Gdzie sens, gdzie logika???

  87. Agnieszka Odpowiedz

    Panowie i Panie przypominam że starosta który za to odpowiada jest burmistrzem Biecza.

  88. Uczennica Ekonomika Odpowiedz

    Jestem uczennicą gorlickiego Ekonomika , mam nadzieję że NIGDY NIE DOJDZIE DO POŁĄCZENIA tych 2 szkół , uważam ten pomysł jest CHORY !!

  89. marian Odpowiedz

    Mój syn jest wzorowym uczniem, uzdolnionym matematycznie,więc sprawdziłem w rankingach że najlepsze w kraju jest Technikum
    w Nowym Sączu i tam się uczy startując w olimpiadach. Zresztą cała klasa jest na 95 %. Niestety gorlickie szkoły są daleko w rankingach.
    Moja znajoma posłała córkę do V LO w Krakowie.

    • Anonim Odpowiedz

      Słuszna uwaga. Subwencja idzie za uczniem. Do Krakowa, Trzcinicy, Nowego Sącza itd…

  90. aaa Odpowiedz

    Czy komuś się wydaje, że to będzie koniec??? Następne „idą” Ogólniaki bo ma być jeden w Gorlicach, potem ma być 1 technikum w Gorlicach!!! Więc wszystkich to dotknie w swoim czasie, brońcie się nauczyciele, dlaczego jest tyle podstawówek???? Może też zrobić 2 duuuuuże???

  91. Emigrantka Odpowiedz

    Podejrzewam, że to ja jestem wyżej wspomnianą córką w V LO w Krakowie. Jak to wygląda z mojego punktu widzenia? Cóż. .. W sumie większość naszej klasy wyjechała ze względu właśnie na te dziwaczne połączenia, na niski poziom i na to ze tu nie ma żadnych perspektyw. Jest trudno, tęskni się za domem, ale taka jest cena jak chce się przeżyć w przyszłości czego marne decyzje rządzących powiatem nie zapewniają. Po prostu gratuluję serii kolejnych udanych decyzji! Jak tak dalej pójdzie to zostanie u nas tylko sztab starych dziadków i ich skorumpowane rodziny a wszyscy młodzi ludzie którym się coś jeszcze chce robić wyjadą.

  92. Ania Odpowiedz

    Myślę, że właśnie o to chodzi naszej władzy. Dla Powiatu najlepiej będzie, aby jak najwięcej młodzieży wyjechało np. do Krakowa. Dlaczego, jedyną rzeczą jaką robi Powiat, to obcinanie godzin do minimum zwłaszcza z przedmiotów wiodących w szkołach średnich?Młodzież wie doskonale że w Krakowie (VLO) np. godzin jest dużo więcej i Ci najzdolniejsi uciekają. Co Organ Prowadzący zrobił do tej pory, aby nasze szkoły średnie były bardziej atrakcyjne? Z roku na rok słyszymy tylko że niż demograficzny, że będą zwalniać, że szkoły padną itd.

  93. lokum Odpowiedz

    Ludzie, przesadzacie z tymi ucieczkami ludzi do liceum do Krakowa. Ile to jest osób rocznie? 4 czy 3 na powiat? Po naszych liceach (gorlickich czy tym bieckim)też można zdać bardzo dobrze maturę, dostać się na naprawdę dobre, prestiżowe studia (tylko trzeba mieć coś w głowie). Wyjeżdżają Ci, których między innymi stać na uczęszczanie do liceum w Krakowie, ot co…

    • Anonim Odpowiedz

      Około 80-100 absolwentów gimnazjów wybiera co roku szkoły poza powiatem gorlickim – wystarczy sprawdzić w BiP Starostwa interpelacje i odpowiedzi z poprzedniej kadencji!

    • Bona Odpowiedz

      Nie trzeba być krezusem, żeby kształcić dziecko nawet w Warszawie. Koszt miesięczny mieszkania w internacie z wyżywieniem, to 320 zł. Internaty serdecznie zapraszają.Subwencja z naszych dzieci idzie do nich i bardzo się z tego cieszą.

      • lokum Odpowiedz

        Taa jasne, bo samo wyżywienie z internatu wystarczy (wszyscy wiemy jak wyglądają posiłki za 11-10 zł dziennie). Koszta są niestety dużo wyższe () i nikt mi nie wmówi, że nie ma różnicy czy wyśle dziecko na 3 lata do liceum np w Krakowie czy do liceum w Gorlicach (studiowałem tam, obecnie mieszkam i niestety nie jest tanio). To, że pojawią się inne kierunki / profile nie zmieni raczej tego, że ktoś zrezygnuje ze szkoły poza powiatem…
        44 osoby rocznie to 1.5 klasy. Czy to uchroni nas przed niżem demograficznym? Wątpię…

  94. Ania Odpowiedz

    Czyli rachunek jest prosty- 3 klasy (po 30 osób) ucieka z Gorlic. To chyba dużo…………..

    • kierowca Odpowiedz

      Samemu sprawdzać: http://bip.malopolska.pl/spgorlice/Article/get/id,879106.html
      44 uczniów rocznie, nie 80 do 100. Ale i tak w trzyletnim cyklu kształcenia 850 000 złotych.

      • Anonim Odpowiedz

        Sprawdzać i myśleć. Jeżeli 44 absolwentów gimnazjów wybrało szkoły poza powiatem i jeżeli tak jest co roku, to w każdym roku mielibyśmy 132 uczniów poza naszym powiatem!

  95. Anarchista Odpowiedz

    Władza, która nie ma pieniędzy jest zbędna – bo nic nie jest w stanie załatwić. A właściwie jest jeszcze gorzej: Władza, która nie ma pieniędzy jest szkodliwa, gdyż nie tylko nic nie może załatwić, ale samym swoim istnieniem zużywa te resztki pieniędzy, które jeszcze ma

  96. zgryźliwy Odpowiedz

    Szanowni dyskutanci! Zauważcie wreszcie, że tzw. podstawa programowa (a do niedawna tzw. „Minimum programowe”) to coś co jest podobne do płacy minimalnej – żyć się z tym nie da. Popatrzcie na listy kwalifikacyjne olimpiad przedmiotowych – w województwie małopolskim i ościennych: w naszym 2/3 Kraków, 1/4 Tarnów i pojedyncze przypadki z innych miejscowości; ale np w podkarpackim i Krosno i Przemyśl i wiele innych a nie tylko Rzeszów, Rzeszów, Rzeszów. Nic nie robimy systemowo w powiecie dla naszej najzdolniejszej młodzieży, laurka, książeczka i uścisk dłoni na koniec roku to za mało. Więc nie dziwmy się, że jeśli ktoś chce się czegoś na serio nauczyć i go na to stać to emigruje za nauką gdzie się tylko da.

  97. Bona Odpowiedz

    Ale nawet nie trzeba wielkich pieniędzy, żeby kształcić dziecko w Warszawie. Sprawdzone- bursa nr 6 w Warszawie ul. Okopowa. Opłaty: pokój 3,4 osobowy 176,75 zł miesięcznie. Wyżywienie 3 posiłki dziennie , 14 zł dziennie. Jak mi dziecko przyjmą się do LO im. S. Staszica( najlepsza szkoła w Polsce) po którym pewne jest, że dostanie się na medycynę, no to warto. Poza tym chyba w domu więcej kosztuje wyżywienie dziecka.Wniosek jest taki: jak zabierzemy młodzieży fajną ofertę kształcenia w naszym mieście, to będą stąd uciekać w wieku 16 lat!

  98. Uczeń Odpowiedz

    Uciekać będą, to jest raczej pewne, a zwłaszcza jeśli dojdzie do połączenia ogólniaków.

  99. ana Odpowiedz

    Dziwi mnie zajadłość uczniów i nauczycieli ekonomika. Gdy tylko plany likwidacji zostały ujawnione zaczęli w bezczelny sposób atakować uczniów i nauczycieli ZST. Czy tak zachowują się ludzie na poziomie? Gdzie ten poziom?? Wiem, że nauczyciele nawet w czasie lekcji opowiadają uczniom różne bzdury na temat szkoły konkurencyjnej. Jak tak można, jak to świadczy o was? A potem się dziwić, że chcą was zlikwidować. Nie tędy droga, nie podważajcie autorytetu innych aby na tym zyskać.

  100. SOWA Odpowiedz

    sratatata 😉

  101. Nauczyciel Odpowiedz

    Panie Profesorze a może zacznijmy robić to do czego nas zatrudniono, czyli uczyć i w ten sposób się promować, po co te ataki na inne szkoły???

  102. Jurand Odpowiedz

    Nikt u nie wspomniał o jednej ważnej rzeczy- nie ważne są rankingi „zdawalności” matury – to w bardzo małym stopniu zasługa tych szkół. Nieprawda? Właśnie, że prawda. Takie wyniki matur ( swoją drogą bardzo dobre)są wynikiem pracy uczniów i wyrzeczeniom ich rodziców którzy płacą za KOREPETYCJE. To właśnie dzięki KOREPETYCJĄ są takie wyniki. Uczniowie na pewno potwierdzą, że bez KOREPETYCJI nie ma co liczyć na wysoki wynik maturalny. TAKA JEST BRUTALNA PRAWDA O GORLICKICH SZKOŁACH

Skomentuj

Pin It on Pinterest